کد خبر : 270387
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
-

شکایت یک نهاد صهیونیستی از بانک‌ها و مؤسسات خیریه قطر

شکایت یک نهاد صهیونیستی از بانک‌ها و مؤسسات خیریه قطر

منابع خبری عبری از شکایت یک نهاد صهیونیستی از بانک‌ها و مؤسسات خیریه قطری به اتهام حمایت از گروه‌های مقاومت فلسطین خبر دادند.

به گزارش عصرقائم، سایت عبری زبان “واینت” اعلام کرد که موسسه صهیونیستی “یش دین” (داوطلبان حقوق بشر) شکایتی را علیه بانک‌ها و مؤسسات خیریه قطری به اتهام حمایت از گروه‌های مقاومت فلسطین تنظیم کرد.

طبق این گزارش، این شکایت به نام ۲۴ خانواده قربانیان صهیونیست جنگ اخیر غزه با ۱۳۰ مدعی در دادگاه مرکزی قدس اشغالی تنظیم شده است و در آن بانک‌ها و مؤسسات خیریه قطری به تحویل مبالغ مالی به حماس و جهاد اسلامی در نوار غزه متهم شده‌اند.

این مؤسسه صهیونیستی در راستای باج‌خواهی از این بانک‌ها و مؤسسات خواستار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به عنوان خسارت شده است.

در این دادخواست آمده است که این پول از حساب یک مؤسسه خیریه محلی قطری به حماس یا به اشخاصی در حماس منتقل شده است. این سازمان همچنین مدارک ادعایی را از این نقل و انتقال بانکی ارائه کرده است.

طبق این گزارش، در این شکایت ۱۰ بانک و مؤسسه خیریه قطری و نهاد وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین هدف قرار گرفته شده‌اند که برجسته‌ترین آنها نهاد خیریه قطری “Charitable Qatar Society” است و نهاد صهیونیست مذکور مدعی شده است پولی که از طریق شعب این نهاد در رام الله به حماس منتقل می‌شود مستقیماً به نوار غزه می‌رسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 + شش =