کد خبر : 270406
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
-

تذکر رئیس شورای شهر مشهد به شهرداری درمورد تبلیغات نامزدها و اکران‌های شهری

تذکر رئیس شورای شهر مشهد به شهرداری درمورد تبلیغات نامزدها و اکران‌های شهری

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه «با توجه به شرایط انتخابات و وجود رقابت ‌در عرصه شوراها و انتخابات ریاست جمهوری، مدیریت شهری موظف است در اکران‌ها دقت نظر بیشتری داشته باشد»، گفت: تذکری مکتوب به شهرداری فرستاده شد در خصوص اینکه در اکران‌های شهری شعارهای نامزدهای ریاست جمهوری استفاده نشود، زیرا تخلف است.

به گزارش عصرقائم، محمدرضا حیدری  امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات موضوع عمده جامعه در زمان فعلی است و علی‌رغم ‌تذکر مقام معظم رهبری در باب جبران ظلم و جفا به برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری، شورای نگهبان از کنار این موضوع گذشت و در غیاب برخی نخبگان و نمایندگان سلایق مختلف، مناظره‌های انتخاباتی نیز نتوانست انتظارات نخبگان و جامعه را برآورده کند.

مردم اداره شهر را به مجموعه‌ای بسپارند که به تمایلات و انتظارات آن‌ها نزدیکتر است

وی افزود: در بخش انتخابات شوراها با پیگیری برخی دستگاه‌های مسئول و افراد اثرگذار دو نفر از اعضای شورا و برخی دیگر از نامزدها به فرایند انتخابات بازگشتند و چه خوب بود عضو موثر دیگر شورا نیز به این فرایند برمی‌گشت.انتخابات شوراهای شهر از باب اینکه اداره شهر را برای چهار سال به نمایندگان خود می‌سپاریم از اهمیت بالایی برخوردار است، شهری که متعلق به آینده است با چه رویکرد و تفکری می‌خواهد اداره شود؟ لذا به مردم مشهد توصیه می‌کنم با ملاحظه برنامه‌ها، رویکردها، سلایق و تجربیات نامزدها اداره شهر را به مجموعه‌ای بسپارند که به تمایلات و انتظارات آن‌ها نزدیکتر است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: علی‌رغم تمام کاستی‌ها وضعف‌ها برای حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور که ۳۰۰ هزار شهید را تقدیم دفاع از این سرزمین کردیم و به امید اصلاح برخی رویه‌های ناصواب در آینده با رویکرد اصلاح‌گری در انتخابات شرکت می‌کنیم و در ارتباط با سرنوشت خود در حوزه ملی و محلی شایستگانی که نزدیکتر به اندیشه‌های ما است را انتخاب خواهیم کرد.

 هیچ اتاق فکری خارج از شورا در تصمیمات شورا دخالت نداشته است

وی در خصوص رویکرد شورای پنجم شهر مشهد اضافه کرد: شورای پنجم شهر مشهد در ارتباط با منافع شهر و مردم با هیچ مجموعه‌ای معامله نکرده‌ است. همچنین هیچ اتاق فکری خارج از شورا در تصمیمات شورا دخالتی نداشته است و تمام تصمیم‌گیری‌ها درون شورا با استفاده از وجود متخصصان، صاحب نظران و دانشگاهیان گرفته شده است.

پرهیز از مجادلات سیاسی اولویت شورای پنجم بوده است

حیدری ادامه داد: در حوزه شفافیت نیز گام‌هایی خوبی برداشته شد، گرچه هنوز به نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم، اما این شفافیت در برخی از حوزه‌ها هزینه‌های سنگینی برای شهرداری تحمیل کرد. همچنین پرهیز از مجادلات سیاسی در راه خدمت‌رسانی به مردم همواره اولویت شورای پنجم بوده است، رنج‌ها و مشقت‌هایی را به جان خریدیم و تلاش کردیم که به فضای کار و تلاش آسیبی وارد نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تامین ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی رکورد بی‌سابقه‌ای در مشهد و کلانشهرها بود.  همچنین ارائه خدمات در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف و مناطق کم‌برخوردار براساس رویکرد خردمندانه و به دور از رویکرد پوپولیستی و با هدف ارتقای این مناطق صورت گرفته‌ است و در جاهایی نیز تامین معشیت، تخفیفات و بخشش‌های لازم انجام شده است. متاسفانه شاهد این هستیم در فضاهای انتخابات نگاه به موضوع مناطق کم‌برخوردار ابزار مناسبی برای تبلیغات شده است.

وی افزود: اکران‌های تبلیغاتی از موضوعات مهم و تاکید شده‌ای است که باید در شورای اطلاع‌رسانی شکل می‌گرفت، زیرا اکران‌های تبلیغاتی از حساسیت بالایی برخوردار است. متاسفانه با توجه به تاکیدهای شورای پنجم، اما تاکنون شورای اطلاع‌رسانی تشکیل نشده و خسارت‌های زیادی به جایگاه مدیریت شهری وارد شده‌ است.

حیدری گفت: با توجه به شرایط انتخابات و وجود رقابت ‌در عرصه شوراها و انتخابات ریاست جمهوری، مدیریت شهری موظف است در اکران‌ها دقت نظر بیشتری داشته باشد و تمام ملاحظات را در نظر بگیرد و با پیش‌بینی لازم در این زمینه انجام گیرد.

مراقبت لازم صورت گیرد تا از ظرفیت‌های شهرداری در انتخابات به هیچ شکلی سوءاستفاده نشود

حیدری ادامه داد: تذکری مکتوب به شهرداری فرستاده شد در خصوص اینکه در اکران‌های شهری شعارهای نامزدهای ریاست جمهوری استفاده نشود، زیرا تخلف است. طبق بررسی انجام شده این طرح و اکران مربوط به زمانی بوده که این شعارها توسط نامزدها انتخاب نشده بود و  اکنون که این اتفاق افتاده است، باید اصلاح شود. این رویکرد هر چند ناخواسته، رویکردی ضد مشارکتی است که می‌تواند ابهام و عدم اطمینان در جامعه  ایجاد کند و مردم احساس کند که از منافع عمومی در این خصوص استفاده شده است.همچنین مراقبت لازم باید صورت گیرد تا از ظرفیت‌های شهرداری به هیچ شکلی سوءاستفاده نشود و حوزه نظارت و پایش شورا نیز مراقبت لازم را خواهند داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =