کد خبر : 270382
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
-

اعتبار بیمه قالیبافان و بافندگان از بودجه امسال حذف شد!

اعتبار بیمه قالیبافان و بافندگان از بودجه امسال حذف شد!

رئیس اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف کشور از حذف اعتبار برای پوشش بیمه قالیبافان و بافندگان در قانون بودجه سال جاری خبر داد.

به گزارش عصرقائم، عبدالله بهرامی در گفت‌وگویی اظهار کرد: با وجود اینکه نمایندگان مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۰ مبالغی برای اعتبار پوشش بیمه قالیبافان و بافندگان در نظر گرفته بودند،‌ اما متاسفانه در ابلاغیه‌های بعدی این قانون آن اعتبار بودجه‌ای حذف شد.

به گفته وی اعتبار بودجه قالیبافان در بند ض تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۳۸۶ برای پوشش بیمه اجتماعی قالیبافان، بافندگان و شاغلان صنایع دستی آمده بود و این بند در قوانین بودجه‌های سال‌های بعد از جمله در سال ۸۸، این حکم تکرار شده بود که بافندگان با پرداخت ۲۷ درصد از هزینه بیمه که ۷۳ درصد آن توسط دولت تامین می‌شود، تحت پوشش بیمه اجتماعی قالیبافان و بافندگان قرار می‌گرفتند.

بهرامی گفت: برای توسعه خدمات بیمه‌ای از محل بند ۲۵-۱۱ جدول تبصره ۱۴ قانون بودجه در بخش یارانه‌های اعتباری مبلغ ۲۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته بود که در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد تا برای پوشش بیمه قالیبافان و بافندگان اختصاص یابد.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف کشور اظهار داشت: این مصوبه در ۲۶ اسفند ۹۹ در مجلس تصویب شد که در ۲۷ اسفند به تایید شورای نگهبان رسید و در ۲۷ اسفند از طریق رئیس مجلس برای اجرا به دولت ابلاغ شد.
به گفته بهرامی در بند ۳۵ جدول تبصره ۱۴ که متاسفانه در ابلاغیه ۳۰۰/۴۴۱۷ مورخ ۲۷ اسفند ۹۹ حذف شده و در تاریخ ۲۵ فروردین سال جاری از طرف دولت اعلام وصول شد و متاسفانه کل اعتبارات لازم برای پوشش بیمه‌ای قالیبافان حذف شده است.
وی افزود: با این اقدام یک میلیون هنرمند بافنده و کارگر ساختمانی بدون اعتبار بودجه‌ای برای پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند و سوال ما این است که وقتی که در بودجه مصوب مجلس که شورای نگهبان هم آن را تایید کرده است، چگونه در ابلاغیه‌های بعدی اعتبار لازم برای پوشش بیمه‌ای بافندگان و قالیبافان و کارگران ساختمانی حذف شده است.

به گفته رئیس اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف کشور صنعت فرش دستباف به دلیل شرایط کرونایی، تحریم‌های داخلی و تحریم‌های بین المللی و همچنین کاهش قدرت خرید مردم دچار رکود است و دولت هم اراده‌ای برای حمایت و پوشش بیمه‌ای این هنرمندان و بافندگان که از طبقات ضعیف جامعه هستند ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + 18 =