کد خبر : 270293
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۳۵
-

ابراهیمی: دولت آینده ورزش همگانی را ترویج دهد

ابراهیمی: دولت آینده ورزش همگانی را ترویج دهد

مدیرعامل سابق ذوب‌آهن می‌گوید دولتی که می‌آید باید به جای هزینه‌های هنگفت، ورزش همگانی را ترویج دهد.

به گزارش عصرقائم، خسرو ابراهیمی در گفت‌وگو ، درباره ضعف‌ها و نقایص ورزش ایران طی سال‌های اخیر و خواسته‌ها از دولت آینده، اظهار کرد: ان‌شاءالله دولتی روی کار بیاید عدالت و توسعه را در دستور کار قرار دهد و ابتدا به عدالت و سپس به توسعه توجه داشته باشد. وقتی عدالت وجود داشته باشد مردم آن را می‌پذیرند. توسعه، پیشرفت و عدالت که نتیجه‌اش کشوری مثل کره جنوبی می‌شود که از زمان استقلالش منابعی مثل نفت و گاز نداشته است اما یک قدرت بزرگ اقتصادی در دنیا است. امیدواریم دولتی روی کار بیاید که عدالت محور باشد، چون از ۱۹۷۰ تعریفی که از امنیت وجود دارد، ابتدا امنیت داخلی است. محور و مرکزیت امنیت داخلی عدالت اجتماعی است و ورزش جزئی از این عدالت است.

او ادامه داد: ورزش ما در نابرابری اجتماعی به سر می‌برد، چون بودجه ورزش ما از طریق شرکت و باشگاه‌های خصوصی نیست و این بودجه هنگفت دولتی صرف قسمت بسیار ناچیزی از ورزش می‌شود. توضیح عادلانه ثروت مهم است و دولتی که روی کار می‌آید اگر محور اجرایی‌اش عدالت باشد، ورزش را هم در برخواهد گرفت. اگر غیر از این باشد، ورزش همان راه و روش قبلی را ادامه می‌دهد و افراد با نفوذ و افراد سودجو هم علاقه دارند به همین شکل ادامه پیدا کند. اگر نظام حاکمیت و دولت پیش رو سیاستش بر مبنای انقلاب اجتماعی با رویکرد توسعه باشد نتیجه خوبی رقم خواهد خورد.

مدیرعامل سابق ذوب‌آهن با بیان این‌که ورزش رکن اساسی سلامت جامعه است، گفت: بعد از سلامت جسمی، سلامت روح هم به همراهش می‌آید. دولتی که می‌آید باید به جای هزینه‌های هنگفت، ورزش همگانی را ترویج دهد. رویکرد دولت آینده توسعه ورزش همگانی باشد، چون ورزش قهرمانی از دل ورزش همگانی می‌آید و این باعث می‌شود خود به خود رشد کنیم. ورزش بی‌ویترین فایده‌ای ندارد و این ویترین خالی است. ورزش باید ریشه‌ای پیگیری شود و باید سالن‌ها درست شود، مربیان به روز شوند و آموزش در سطح بین المللی برگزار شود.

او اضافه کرد: این‌ها رویکرد دولت است و این دولت اگر این کارها را انجام دهد می‌تواند موفق باشد و در ادامه آن جامعه ورزش به دولت اعتقاد پیدا می‌کنند و در نهایت ورزش یک تحول در آن ایجاد می‌شود. در غیر این صورت ما همان راه را ادامه می‌دهیم. در گذشته گفتم فوتبال را باید از نو بسازیم و هیچ اتفاقی نمی‌افتد مگر این که خودمان دست به کار شویم. دولت‌های ما تا امروز هیچ فکری در این رابطه نکردند که رکن اساسی سلامت جامعه از ورزش و سن پایین شروع می‌شود. سالن‌ها را باید درست کنیم و اصلا برنامه ورزش همگانی بگذاریم و هر کسی را متناسب با شغلش در این برنامه وارد کنیم.

ابراهیمی همچنین گفت: مثلا کسی که در کارخانه ذوب‌آهن کار می‌کند، فشارش بالا می‌رود و باید برایش یک برنامه ریزی ورزش کارگری تعریف شود. کسی که در نانوایی کار می‌کند ممکن است واریس بگیرد و این مساله را هم به نحوی می‌توان حل کرد. پس یاید یک رویکرد ریشه‌ای و تحول در ورزش و تعریف یک سیستم جدید برای ورزش همگانی شکل بگیرد. خود به خود فرهنگ ورزش قهرمانی هم از دل ورزش همگانی می‌آید. در میان افراد کاندیدا هم کسی نیامد بگوید می‌خواهد چنین کاری انجام دهد. اساس کار یک کشور سلامتی روح و روان است و جامعه با سلامت توسعه پیدا می‌کند.

او در پایان اضافه کرد: ما فقط تفکرمان این است که برویم در جام جهانی و یا یک سطح بالاتر بیاییم، در حالی که باید ورزش ما از پایه و دل جامعه بالا بیاید. تفکرمان هم باید سلامت باشد و این را می‌شود فرهنگ سازی کرد. مثلا در چند وقت گذشته دعواها و درگیری‌ها در فوتبال بسیار زیاد بود و تصور کنید بعد از این‌که تماشاگران وارد ورزشگاه‌ها می‌شوند چه اتفاقی رخ می‌دهد. باید فرهنگ سازی شود و ورزش در خدمت سلامت روح و روان باشد و امیدوارم دولت آینده به این رکن اساسی جامعه توجه کنند و همچنین عدالت در ورزش هم رعایت شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + 4 =