کد خبر : 270362
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
-

کورنوگراف چیست و چگونه از آن استفاده نمائیم؟

کورنوگراف چیست و چگونه از آن استفاده نمائیم؟

کورنوگراف (Chronograph)سیستمی برای ثبت و اندازه گیری زمان است. در ساعت های دیجیتالی یا حتی موبایل ها هم این سیستم وجود دارد که با نام تایمر(timer) مشخص شده است.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام وب سایت پل کالا، ساعت های کورنوگراف بیشتر کاربرد ورزشی ( اتومبیلرانی، غواصی و….) و  همچنین کارهایی با دقت بسیار بالا ( خلبانی هواپیما، مانور دریایی و…….) داشته، هرچند به دلیل عقربه های زیاد از جذابیت و زیبایی بالایی برخوردار بوده و در ساعت های لوکس، کلاسیک و مجلسی نیز استفاده می شود.

ساعت‌های کورنوگراف در حساسیت‌های مختلفی عرضه می‌شوند (منظور از حساسیت کم‌ترین واحد زمانی است که ساعت می‌تواند آن را اندازه بگیرد) این حساسیت به اندازه گیری دهم ثانیه و یا حتی صدم ثانیه نیز می‌رسد. متداول ترین این ساعت‌ها دارای حساسیت ۱/۱۰ و ۱/۶۰ ثانیه هستند.  طبیعتاً هرچه‌قدر که فناوری و تکنولوژی به کار رفته در ساعت پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر باشد حساسیت آن نیز بیشتر است‌.

طرز استفاده:

برای اندازه گیری زمان ابتدا دکمه A را فشار دهید تا کورنوگراف شروع به حرکت کند، برای توقف مجدد، دکمه A را فشار دهید؛ نمایش دهنده کسرثانیه، کمتر از ۱/۱۰ ثانیه و نمایش دهنده ۶۰ ثانیه، ثانیه های گذشته و نمایش دهند ۳۰ دقیقه، دقیقه های گذشته (تا ۳۰ دقیقه) را به نمایش می‌گذارند. برای ادامه ثبت زمان مجددا این کار را انجام دهید، در پایان برای صفر کردن کورنوگراف دکمه B را فشاردهید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + نه =