کد خبر : 270300
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۵۰
-

ضرورت توجه به ایثارگران از سوی نامزدهای ریاست جمهوری

ضرورت توجه به ایثارگران از سوی نامزدهای ریاست جمهوری

یکی از فعالان رسانه‌ای در حوزه ایثار و شهادت گفت:نامزدهای انتخابات باید ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت را تقویت کنند. نباید از خانواده شهدا غافل باشیم؛ چرا که در سایه امنیت است که می‌توانیم پیشرفت کنیم.

به گزارش عصرقائم، بهمن‌پور از فعالان رسانه‌ای در حوزه ایثار و شهادت در گفت‌وگو ، درباره ضرورت توجه به ایثارگران، بیان کرد: اکنون که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته‌ایم؛ ضرورت دارد که چند نکته را یادآور بشوم: یکی از مباحثی که نامزدهای انتخابات و تمامی مسئولان کشور باید به آن توجه داشته باشند این است که ما باید تلاش کنیم که کرامت انسانی ایثارگران حفظ شود. قوانین خوبی در کشور در راستای حمایت از ایثارگران به تصویب رسیده است. باید این قوانین در دستگاه‌ها اجرا و بر آن نظارت شود. همچنین باید باخبر شویم که چه تعداد از ایثارگران از این قوانین که جنبه حمایتی دارد آگاه هستند.

این رزمنده با اشاره به اینکه در برخی مواقع یک سری از قوانین باید اصلاح یا بازبینی شوند، توضیح داد: مسئولنا و نامزدهای انتخابات برای حمایت ازایثارگران باید برنامه‌ای منسجم و ساختاری داشته باشند. در این میان ضرورت دارد برخی از قوانین هم اصلاح شوند. به عنوان مثال متأسفانه جانبازان زیر ۲۵ درصد یا ایثارگرانی که کمتر از ۶ ماه سابقه حضور در جبهه دارند نسبت به سایر جانبازان و ایثارگران از خدمات کمتری برخوردار هستند.

بهمن‌پور ادامه داد: نامزدهای انتخابات باید ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت را تقویت کنند و نباید از خانواده شهدا غافل باشیم؛ چرا که در سایه امنیت است که ما می‌توانیم کنیم. همچنین یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که باید از تجربه ایثارگران نهایت استفاده را ببریم. آنها می‌توانند به عنوان مشاور فعالیت‌های هوشمندانه‌ای داشته باشند. پیشکسوتان دفاع مقدس افرادی بالقوه و بالفعل هستند که می‌توانند در اتاق فکر ها یا اندیشکده‌ها فعالیت داشته باشند.

وی درپایان گفت: مدیریت جهادی یکی از راه‌حل‌های اساسی برای پیشبرد اهداف نظام است که به واسطه آن می‌توانیم به «اسلام نوینی» که مقام معظم رهبری از آن سخن می‌گویند برسیم. علاوه بر این، نامزدها باید به توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران هم توجه داشته باشند و به فکر تقویت زیرساخت‌ها عمرانی در دفاع سرزمینی باشند و در بودجه ریزی‌ها نباید نسبت به این مسئله غفلت شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + هفت =