کد خبر : 270358
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
-

راهنمای انتخاب بهترین رطوبت ساز

راهنمای انتخاب بهترین رطوبت ساز

دستگاه های رطوبت ساز یا به اصطلاح مه ساز ها در صنایع و مکان های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند که از مهمترین آنها میتوان به گلخانه ها، سالن های پرورش قارچ، سالن های کشت زعفران، آزمایشگاه ها، سرد خانه ها، هایپرمارکت ها اشاره کرد.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام شرکت آریا تجهیز، دستگاه های رطوبت ساز یا به اصطلاح مه ساز ها در صنایع و مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که از مهمترین آنها می توان به گلخانه ها، سالن های پرورش قارچ، سالن های کشت زعفران، آزمایشگاه ها، سرد خانه ها، هایپرمارکت ها اشاره کرد.

رطوبتساز ها عمدتا برای تامین رطوبت یک محیط مورد استفاده قرار می گیرند همچنین این دستگاه ها با توجه به نوع عملکرد و نحوه تامین رطوبت در چهار گروه دسته بندی می شوند:

– رطوبتساز های بخار گرم

– رطوب تسازهای بخار سرد

– رطوب تسازهای مکانیکی

– رطوبت سازهای نازلی

رطوبت سازهای بخار گرم :

رطوبت سازهای بخار گرم یا دیگ های تولید بخار گرم بر اساس تبخیر آب و تبدیل آن به مه و بخار کار می کنند.

این دستگاه ها دارای یک مخزن آب هستند که آب در آن قرار می گیرید، همچنین یک سیستم تامین گرما نیز در این دستگاه ها کار شده است که یا به صورت المنتی (برقی) هستند یا به صورت شعله آتش (گازی، گازوئیلی).

این دستگاه پس از گرم کردن مخزن یا دیگ توسط سیستم گرمایشی آب داخل مخزن را به صورت بخار گرم به بیرون از دستگاه هدایت می کند تا در محیط پخش شده و عملیات تامین رطوبت را انجام دهد.

این نوع دستگاه های های تامین رطوبت امروزه کاربرد چندانی ندارند چون هم از لحاظ مصرف انرژی به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیستند و هم بسیار پر خطر میباشند. از این دستگاه ها بیشتر در گرمابه ها و استخر ها استفاده میشود.

رطوبتساز های بخار سرد :

رطوبت ساز های بخار سرد یا به اصطلاع رطوبتساز التراسونیک با استفاده از قطعه ی الکترونیکی به نام پیزوهای سرامیکی و فرکانس نواسان بالا  آب را مه تبدیل می کنند و عملیات تامین رطوبت را انجام می دهند.

در این دستگاه ها که یک مخزن آب دارند پیزو الکتریکی طبق مداری که طراحی شده با فرکانس بالا نوسان می کند و طی این نوسان با فرکانس بالا قطرات آب به شکل مه و بسیار ریز در محیط پخش می شوند، به همین دلیل به این نوع مه سازها، رطوبتساز بخار سرد گفته می شود.

رطوبت سازهای التراسونیک بخار سرد مدل های مختلفی برای متراژهای مختلف دارند که از سایت آریا تجهیزات قابل انتخاب و بررسی است.

این دستگاه ها بر خلاف رطوبتسازهای بخار گرم فقط از طریق ورودی برق ۲۲۰ ولت کار می کنند و بی خطر می باشند و مصرف انرژی بسیار پایینی دارند.

به دلیل عدم تولید نقطه شبنم و همچنین تولید مه غلیظ و خنک در صنایع داروسازی، سردخانه ها و سالن های کشت زعفران مورد استفاده قرار می گیرند.

رطوبت سازهای مکانیکی :

رطوبت سازهای مکانیکی یا رطوبت ساز پروانه ای به صورت مکانیکی و با پخش و پرتاب قطرات ریز آب رطوبت محیط مورد نظر را تامین می کنند.

این رطوبت سازها که به صورت صنعتی می باشند که دارای یک موتور هستند که به یک پروانه ای که در روبه روی دستگاه هست متصل شده است. این موتور با به حرکت در آوردن پروانه باعث می شود که آب به صورت قطرات ریز درآمده و با پرتاب باد ایجاد شده توسط پروانه به داخل محیط مد نظر هدایت شود.

این نوع رطوبت سازها نیز با برق ۲۲۰ ولت کار می کنند و موتورهای آنها با توجه به ابعاد محلی که قرار است استفاده شوند قابل تغییر می باشند که شما می توانید انواع مدل های رطوبت سازهای پروانه ی را در وبسایت آریا تجهیزات مشاهده و بررسی بفرمایید.

مه پاش و رطوبت ساز سالن قارچ برخلاف مدل های التراسونیک نقطه شبنم ایجاد میکند ولی به دلیل قیمت مقرون به صرفه تر و پایین تر نسبت به مدلهای التراسونیک برای سالن های با متراژ بزرگ بسیار مناسب می باشد.

از این دستگاه ها به دلیل عمر بالای قطعات، سادگی در کارکرد و صنعتی بودن در سالن های پرورش قارچ، گلخانه های صنعتی، سالن های مرغداری و … استفاده می کنند.

رطوبت ساز های نازلی :

رطوبت سازهای نازلی عمدتا در رستوران ها، کافی شاپ ها و باغ ها مورد استفاده قرار می گیرند و برخلاف سه مدل قبلی از این نوع مه پاش ها بیشتر برای خنک کردن محیط در فصل تابستان استفاده می شود.

در این نوع رطوبت ساز ها شلنک های عبور آب در سقف محیط نصب می شوند و ناضل های فشار قوی نیز بین آنها قرار می گیرد و آب بافشار بالا در این شلنک ها جریان پیدا می کند و توسط نازل ها به صورت مه در محیط پخش می شود.

نکات مهم انتخاب بهترین رطوبت ساز :

با توجه به توضیحات بالا شما می توانید بسته به نوع کار و محیطی که دارید هر یک از رطوبت سازهای بالا را انتخاب کنید.

در مورد رطوبت سازهای التراسونیک و پروانه ای باید یک نکته مهم را در نظر بگیرید، این دو نوع رطوبت ساز دارای مدلهای مختلفی هستند و با متراژهای پوشش دهی متفاوت پس حتما قبل از انتخاب این دستگاه ها متراژ محل خود را بر حسب مترمکعب طبق فرمول زیر به دست بیاوردید :

طول برحسب متر * عرض برحسب متر * ارتفاع برحسب متر = حجم محل شما بر حسب مترمکعب

پس از بدست آوردن متراژ محل خود بر حسب متر مکعب به وبسایت فروشگاه آریا تجهیزات مراجعه کنید و از قسمت دستگاه های رطوبت ساز مدل مناسب محیط خود را برحسب متراژ پوشش دهی انتخاب و خرید کنید.

در فروشگاه آریا تجهیزات می توانید تمامی تجهیزات صنعتی مثل دستگاه های رطوبت ساز، تجهیزات بسته بندی، میوه خشک کن های خانگی و صنعتی را بررسی، مقایسه و خرید کنید.

در صورتی که هر سوالی در مورد انتخاب دستگاه های رطوبت ساز داشتید به قسمت تماس با ما وبسایت آریا تجهیزات مراجعه کنید و به صورت رایگان مشاوره دریافت بفرمایید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + 19 =