کد خبر : 270309
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۱۵
-

دولت آتی برای فارغ‌التحصیلان شغل ایجاد کند

دولت آتی برای فارغ‌التحصیلان شغل ایجاد کند

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه امیرکبیر گفت: مهم‌ترین دغدغه فعلی جامعه دانشگاهی، بحث توسعه حوزه‌های علمی و دانشگاهی نیست، لذا بزرگترین کار در شرایط فعلی ایجاد شغل برای فارغ‌التحصیلان متناسب با تحصیل آنهاست.

به گزارش عصرقائم، دکتر جواد شکرالله مغانی در گفت و گو ، در خصوص مطالبات و انتظارات جامعه دانشگاهی از رئیس جمهور آینده و برنامه این دانشگاه برای کمک به افزایش شور انتخاباتی اظهار کرد: در دانشگاه امیرکبیر، ما قصد داریم یا کاندیدها و یا نمایندگان آنها به دانشگاه بیایند و مناظراتی را به صورت با تشکل‌های دانشجویی انجام دهند و به سوالات اعضا پاسخ دهند.

وی ادامه داد: دانشگاه امیرکبیر در انتخابات ۱۴۰۰ مصمم است که از تمامی صنف‌های دانشجویی دعوت کند در تمامی برنامه‌های انتخاباتی شرکت کنند. زیرا حضور آنها لازم و ضروری است.

دکتر مغانی با بیان اینکه برنامه‌هایی در دست اقدام داریم تا دانشجویان به دانشگاه بازگردند، افزود: یکی دو سال است که دانشجویان در دانشگاه حضور فیزیکی نداشته‌اند و ما قصد داریم با کمک تشکل‌ها و کانون‌های علمی و فرهنگی کارهایی انجام دهیم که دانشجویان مجددا در دانشگاه حضور فیزیکی داشته باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه در جریان معرفی و شناساندن نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ ، تشکل‌های دانشجویی باید پیش قدم شوند و دانشگاه نیز به آنها کمک کند، خاطرنشان کرد: ما از تشکل‌ها و دبیران تشکل‌ها خواسته‌ایم که برنامه‌های خود را اعلام کنندکه دانشگاه نیز برای آنها فضا و امکانات لازم را فراهم کند تا دانشجویان حضور پرشوری در انتخابات پیش رو داشته باشند.

دکتر مغانی تصریح کرد: از دولت آینده می‌خواهیم که برای جامعه دانشگاهی، شغل ایجاد کند و مهم‌ترین کاری که دولت می‌تواند برای جوانان انجام دهد، ایجاد کار برای فارغ‌التحصیلان است. البته این شغل باید متناسب با تحصیلات دانشجو و در شأن او باشد تا فارغ‌التحصیلان مجبور به ترک کشور نشوند و به این ترتیب از پتانسیل‌های فکری آنها در کشور خودمان استفاده شود و نیاز کشور از طریق نخبگان و دانشگاه‌ها حل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =