کد خبر : 270344
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
-

بررسی حریفان ایران در لیگ ملت‌های والیبال

بررسی حریفان ایران در لیگ ملت‌های والیبال

تیم ملی والیبال ایران در نهمین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها باید به مصاف آلمان برود.

به گزارش عصرقائم، مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها در گروه مردان از هفتم خردادماه آغاز و تا دوم تیرماه ادامه دارد. مسابقات مراحل نیمه‌نهایی و نهایی لیگ ملت‌ها برای مردان نیز پنجم و ششم تیرماه برگزار خواهد شد.

در طول ۳۲ روز (مجموع مراحل مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی) ۱۲۴ مسابقه والیبال در سطح بالا به شکل متمرکز به میزبانی شهر ریمینی ایتالیا برگزار می‌شود؛ در حالی که اولویت فدراسیون جهانی، سلامتی همه اعضای تیم‌ها و عوامل اجرایی مسابقات است.

در مسابقات گروه مردان لیگ ملت‌های والیبال سال ۲۰۲۱ تیم‌های برزیل، ایران، هلند (جایگزین چین)، ایتالیا، لهستان، صربستان، آمریکا، فرانسه، ژاپن، آلمان، روسیه و آرژانتین به عنوان ۱۲ تیم ثابت و تیم‌های استرالیا، بلغارستان، کانادا و اسلوونی به عنوان چهار تیم غیر ثابت، حضور دارند.

* اعلام لیست آلمان برای لیگ ملت‌ها

شاگردان آلکنو در نهمین مسابقه خود در لیگ ملت ها باید به مصاف آلمان بروند. این بازی قرار است روز جمعه ۲۱ خرداد ماه ساعت ۱۲:۳۰ به وقت ایران برگزار شود. آلمان‌ها برای این دوره از مسابقات ۱۷ بازیکن را انتخاب کرده اند. اسامی لیست ۱۷ نفره تیم ملی آلمان در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ به شرح زیر است:

پاسورها: 

لوکاس کامپا، یان زیمرمن، اریک بورگراف

پشت‌خط‌زن ها:

سیمون هرش، لینوس وبر

سرعتی‌زن ها:

مارکوس بومه، توبیاس کریک، نواه باکسفولر، فلوریا کریج، لوکاس مازه

دریافت کننده ها: 

کریستین فروم، روبن شات، موریتز ریچرت، دیوید سوزنهایمر، اریک روهرز

لیبروها:

دنیس کالیبردا، ژولین زنگر

هدایت آلمان را در رقابت های لیگ ملت های ۲۰۲۱ آندره‌آ جیانی برعهده دارد.

* نگاهی به چهره‌های سرشناس آلمان در حباب ۲۰۲۱

تیم ملی والیبال آلمان نتوانست به رقابت‌های المپیک صعود کند و به همین دلیل چهره سرشناس این تیم یعنی گئورگی گروزر رسماً از بازی‌های ملی خداحافظی کرد. این غول والیبال آلمان  پیش از برگزاری رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک در قاره اروپا اعلام کرده بود که اگر تیم ملی کشورش نتواند به المپیک ۲۰۲۰ توکیو صعود کند از بازی‌های ملی خداحافظی خواهد کرد و در نهایت همین اتفاق هم برای او افتاد.

به هر حال جیانی در رقابت های لیگ ملت های امسال بمب افکن خود را در اختیار ندارد و از حالا اقدامات لازم برای ساختن یک نسل جدید را آغاز کرده است. هرچند آلمان هنوز از حضور برخی بازیکنان سرشناس همچون کریستین فروم، لوکاس کامپا، سیمون هرش، مارکوس بومه و … استفاده می کند، اما امسال چهره های دیگری را هم به همراه خود دارد.

در بازی‌هایی که تاکنون آلمان در لیگ ملت‌های سال جاری از خود به نمایش گذاشته است، کریستین فروم، دریافت کننده این تیم یکی از چهره های سرشناس بود. او عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت و توانست نگاه ها را به خود جلب کند. همچنین لینوس وبر، پشت خط زن این تیم هم نشان داد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

از سوی دیگر در پست سرعتی هم آنها بازیکنی همچون توبیاس کریک را در اختیار دارند که می تواند نقطه اتکای جیانی و تیمش باشد. در پست پاسوری هم آلمان نشان داد تنها به حضور کامپا بسنده نمی‌کند و با میدان دادن به یان زیمرمن توانست خیال خود را برای آینده تا حدود زیادی راحت کند. همچنین موریتز رِیچِرت، دیگر دریافت کننده آلمان هم تاکنون عملکرد خوبی داشته و یکی از چهره های تاثیرگذار تیم جیانی بود.

* نگاهی به نتایج آلمان در دوره گذشته

آلمان در دوره گذشته (۲۰۱۹) در مرحله مقدماتی با کسب ۳ پیروزی، ۱۲ شکست و تنها ۷ امتیاز عنوان چهاردهم را به خود اختصاص داد و به مرحله نهایی راه پیدا نکرد. این تیم در هفته اول راهی چین شد که حاصل این سفر کسب تنها یک پیروزی آن هم مقابل چینِ میزبان بود. آلمان به سختی و با نتیجه ۳ بر ۲ چین را شکست داد و در ادامه با نتایج مشابه ۳ بر صفر مغلوب ایتالیا و ایران شد.

این تیم در هفته دوم راهی کانادا شد و در این هفته هم توانست تنها یک پیروزی به دست بیاورد. آلمان در این هفته به سختی و با نتیجه ۳ بر ۲ از سد صربستان گذشت و در ادامه با همین نتیجه مغلوب کانادا شد و در بازی آخر هفته دوم هم با نتیجه ۳ بر صفر مقابل استرالیا بازنده شد.

در هفته سوم آلمان ها راهی فرانسه شدند و با ۳ شکست این کشور را ترک کردند. آنها ۳ بر یک به فرانسه باختند، با همین نتیجه مغلوب آمریکا شدند و با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل آرژانتین تن به شکست دادند. شاگردان جیانی برای هفته چهارم به برزیل سفر کردند که حاصل تلاش آنها ثبت ۳ شکست مقابل تیم های روسیه، برزیل و بلغارستان بود. آنها در هفته آخر میزبان بودند به واسطه میزبانی هم تنها موفق به کسب یک پیروزی شدند. آلمان در هفته آخر ۳ بر یک از سد پرتغال گذشت، ۳ بر یک مغلوب لهستان شد و با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل ژاپن تن به شکست داد. به این ترتیب آلمان در مکان چهاردهم ایستاد و از رسیدن به مرحله نهایی بازماند.

* بررسی وضعیت کنونی ایران و آلمان

در دو هفته ابتدایی شاگردان ولادیمیر آلکنو موفق به کسب ۴ پیروزی شدند و در دو بازی هم نتیجه را به حریفان خود واگذار کردند. ملی ایران شروع نگران کننده ای داشت و نتیجه را به ژاپن و روسیه واگذار کرد، اما پس از آن توانست از سد تیم های هلند، کانادا، ایتالیا و بلغارستان عبور کند و در جایگاه ششم جدول رده بندی قرار بگیرد.

در طرف مقابل هم تیم ملی آلمان نیمی از مسابقات خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و نیمی دیگر را با شکست؛ شاگردان جیانی در هفته اول استرالیا را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دادند و با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب فرانسه شدند و با همین نتیجه از سد بلغارستان گذشتند. در هفته دوم تیم ملی آلمان ۳ بر ۲ مغلوب آرژانتین شد، با همین نتیجه از سد هلند گذشت و در آخرین بازی هم با نتیجه ۳ بر یک اسلوونی را از پیش رو برداشت.

تیمی که دوره گذشته تنها موفق به کسب ۳ پیروزی شده بود، امسال متفاوت ظاهر شده و توانسته در پایان هفته دوم همین تعداد پیروزی را به دست بیاورد. به این ترتیب تیم ملی آلمان با ۳ برد و ۳ باخت و ۱۱ امتیاز در رده هشتم جدول رده بندی مسابقات امسال قرار دارد.

* برنامه مسابقات ایران در پیکارهای امسال لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۱ به شرح زیر است:

چهارشنبه ۱۹ خرداد، ساعت ۲۰٫۳۰

ایران – آمریکا

پنجشنبه ۲۰ خرداد، ساعت ۱۲٫۳۰

ایران – صربستان

جمعه ۲۱ خرداد، ساعت ۱۲٫۳۰

ایران – آلمان

سه شنبه ۲۵ خرداد، ساعت ۱۴٫۳۰

ایران – استرالیا

چهارشنبه ۲۶ خرداد، ساعت ۲۳٫۳۰

ایران – برزیل

پنجشنبه ۲۷ خرداد، ساعت ۱۸٫۳۰

ایران – اسلوونی

دوشنبه ۳۱ خرداد، ساعت ۱۵٫۳۰

ایران – فرانسه

سه شنبه اول تیر، ساعت ۱۷٫۳۰

ایران – لهستان

دوم تیر، ساعت ۱۸٫۳۰

ایران – آرژانتین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =