کد خبر : 270239
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
-

پوتین میهن پرستی رائول کاسترو را ستود

پوتین میهن پرستی رائول کاسترو را ستود

پوتین با تبریک نودمین زادروز تولد رائول کاسترو وی را به خاطر میهن‌پرستی‌اش ستایش کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه با ارسال پیام تبریک برای رائول کاسترو ، رئیس جمهور سابق کوبا ، تولد ۹۰ سالگی او را تبریک گفته و وی را نمونه‌ای از وطن پرستی و دولتمردی توصیف و خاطرنشان کرده که دیدارهای آنها را به گرمی به یاد می‌آورد.

پوتین در پیام خود آورده است: رفیق عزیز رائول ، دوست عزیز ، لطفاً تبریک ۹۰ سالگی خود را بپذیرید. وقایع مهم در تاریخ اخیر کوبا با نام شما ارتباط ناگسستنی دارند. تمام زندگی خود را وقف محافظت از منافع کشور خود و مبارزه برای عدالت اجتماعی کرده‌اید. ، شما به حق به یک نمونه از وطن پرستی ، شجاعت ، مقاومت و دولتمردی تبدیل شدید.

پوتین گفته است که رائول کاسترو سهم شخصی زیادی در شکل گیری و توسعه روابط روسیه و کوبا دارد.

رئیس جمهور روسیه همچنین ابراز اطمینان کرده که “تعامل سازنده بین مسکو و هاوانا به نفع مردم ادامه خواهد یافت.

در همین حال اسقف اعظم روسیه ، تولد ۹۰ سالگی رائول کاسترو را تبریک گفت و از کمک او در سازماندهی ملاقات با پاپ فرانسیس در هاوانا در سال ۲۰۱۶ تشکر کرد.

رائول کاسترو پس از انقلاب ۱۹۵۹ به مدت ۵۰ سال وزیر دفاع کوبا بود و به عنوان رئیس حزب و دولت حاکم جایگزین فیدل کاسترو شد. در سال ۲۰۰۶ ، به دلیل بیماری برادرش ، رائول کاسترو در یک انتقال موقت قدرت به عنوان سرپرست شورای دولت ایالتی شد. وی در ۱۶ مارس ۲۰۲۱ اعلام کرد که در حال بازنشستگی است. وی پس از کنار گذاشتن کلیه پست های سیاسی ، همچنان به مشاوره رهبران فعلی در مورد موضوعات استراتژیک ادامه می دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + چهارده =