کد خبر : 270167
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۱۵
-

رضوانی: دولت آینده باید به ورزش‌ پایه و همگانی توجه کند

رضوانی: دولت آینده باید به ورزش‌ پایه و همگانی توجه کند

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: قطعا تغییر مدیریت با تغییر دیدگاه همراه است، توقع این است در دولت جدید به ورزش پایه و همگانی خیلی بیشتر توجه شود.

به گزارش عصرقائم، محسن رضوانی در گفت و گو ، در خصوص مشکلات ساختاری و مدیریتی حال حاضر ورزش و راهکارهای رفع آن اظهار کرد: بزرگترین مشکل ورزش ما در کل کشور عدم توجه به ورزش همگانی است. باید نگاه به ورزش همگانی ویژه باشد تا بتوانیم شاهد ارتقا ورزش باشیم. از طرف دیگر اگر می‌خواهیم ورزش قهرمانی خوبی داشته باشیم باید یک برنامه بلند مدت حداقل چهار تا هشت ساله داشته باشیم.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: نباید همیشه با توجه به اینکه مثلا سال دیگر بازی‌های آسیایی است برای آن برنامه‌ بریزیم. ما باید برای رشد ورزش کشور حداقل برای چهار سال دیگر برنامه داشته باشیم‌. باید برای رفع مشکلات با برنامه حرکت کنیم و برنامه مدار باشیم. برای موفقیت در کل رشته‌های ورزشی باید نگاه ویژه‌ای به ورزش پایه داشت، بنابراین باید توجه به ورزش پایه و اعتقاد بر آن در مدیریت وزارت ورزش جا بیفتد.

رضوانی در ادامه در خصوص نقش و تاثیر دولت آینده در ایجاد تحول در ورزش گفت: قطعا تغییر مدیریت با تغییر دیدگاه همراه است. امیدوارم در دولت جدید توجه به ورزش همگانی بیشتر شود. یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری به توجه به زیر ساخت‌های ورزش در مناطق محروم و ورزش زنان اشاره کرده است که مورد مهمی است‌. ورزش زنان و زیرساخت ورزش در مناطق محروم به رشد ورزش همگانی کمک می‌کند. توقع این است که در دولت جدید به ورزش پایه و همگانی خیلی بیشتر توجه شود.

وی گفت: تجربه در ورزش مهم است. این تجربه باید خود را به عرصه ظهور برساند. توجه به برنامه‌ریزی در ورزش باید بلد شود و نگاه به ورزش باید بلند مدت باشد. در کل صحبت‌هایم این موضوع را تکرار کردم و عقیده‌ام این است که راه نجات ورزش کشور در برنامه یکساله و دو ساله نیست بایستی حداقل یک برنامه چهار ساله داشته باشیم. باید ورزش همگانی تقویت شود و ورزش پایه دوومیدانی و شنا در دل ورزش همگانی باید رشد کند. در این شرایط به راحتی می‌توانیم موفقیت در ورزش را چهار سال بعد لمس کنیم. امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

رضوانی در پایان گفت: سال آینده بازی‌های آسیایی را در پیش داریم امیدوارم هر چه زودتر بحث کردنا مدیریت و جمع شود چون آسیبی که ورزش خصوصا ورزش های آبی دید بزرگ بود و امیدوارم که زودتر فضا عادی شود و ورزشکاران بتوانند در کل کشور تمریناتشان را انجام دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 13 =