کد خبر : 270264
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
-

تقدیم استوارنامه سفیر آکردیته کشورمان به رئیس جمهور مقدونیه شمالی

تقدیم استوارنامه سفیر آکردیته کشورمان به رئیس جمهور مقدونیه شمالی

سفیر آکردیته کشورمان در مقدونیه شمالی استوارنامه خود را تقدیم رئیس جمهور این کشور کرد.

به گزارش عصرقائم، سید محمد جواد رسولی، سفیر کشورمان در بلغارستان که به تازگی به عنوان سفیر آکرودیته/غیرمقیم کشورمان در مقدونیه شمالی منصوب شده است طی مراسمی استوارنامه خود را تقدیم استوو پنداروفسکی، رئیس جمهور این کشور کرد.
این مراسم با نواختن سرود ملی، سان دیدن از گارد ویژه نظامی و ادای احترام نظامی به سفیر کشورمان همراه بود.
سفیر کشورمان در این مراسم ضمن تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از جمله اولین کشورهایی بود که پس از استقلال جمهوری مقدونیه شمالی در سال ۱۹۹۱ آن کشور را به رسمیت شناخت عنوان داشت، روابط دو کشور در این دوران همواره دوستانه و توأم با احترام متقابل بوده و همواره عزم و اراده دو کشور در جهت توسعه و گسترش روابط دوجانبه در حوزه های مختلف استوار بوده است.

رسولی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بر شمردن ظرفیت ها و زمینه های فراوان همکاری میان دو کشور و موافقتنامه های امضاء شده میان طرفین جهت ایجاد بسترهای مورد نیاز برای پیشبرد و توسعه روابط اقتصادی از جمله امضای موافقنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف، حمایت از سرمایه گذاری‌های متقابل و حمل و نقل جاده‌ای، عنوان داشت تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا بهره برداری مناسب و جامعی از ظرفیت های اقتصادی موجود صورت پذیرد.

پنداروفسکی، رئیس جمهور مقدونیه شمالی نیز در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از دریافت استوارنامه سفیر جدید کشورمان و قدردانی از نقطه نظرات ایشان در راستای توسعه روابط دوجانبه، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با هدف ارتقاء بیش از پیش همکاری دوجانبه در زمینه های مورد علاقه طرفین با تأکید به اقتصاد، گردشگری و فرهنگ ابراز کرد.
پس از مراسم رسمی تقدیم استوارنامه، جلسه دو نفره ای میان سفیر کشورمان و رئیس جمهور مقدونیه برگزار و در آن در خصوص برنامه ها و جزئیات همکاری ها گفتگو شد.
گفتنی است، سید محمد جواد رسولی علاوه بر دیدار با رئیس جمهور مقدونیه شمالی، دیدارهایی با نخست وزیر، رئیس مجلس، وزیر امور خارجه و مقامات مختلف وزارت خارجه داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =