کد خبر : 270158
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۵۰
-

نحوه پاسخ دهی به سئوالات امتحان های مجازی پایان ترم اعلام شد

نحوه پاسخ دهی به سئوالات امتحان های مجازی پایان ترم اعلام شد

معاونت آموزشی وزارت بهداشت با ارسال نامه ای به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور روند و نحوه پاسخ دهی به سئوالات آزمون پایان ترم دانشجویان علوم پزشکی به شکل مجازی را تشریح کرد.

به گزارش عصرقائم، بر اساس دستورالعمل معاونت آموزشی وزارت بهداشت، زمان اختصاص یافته برای هر آزمون مجازی مبنی بر متوسط ۵۰ ثانیه به ازای هر سال مبنای کل زمان لازم برای یک آزمون می باشد. به این ترتیب براساس تعداد کل سئوالات چهار گزینه ای زمان کل آزمون تعیین می شود.

یک سئوال می تواند ۴۰ ثانیه و سئوال دیگر ۶۰ ثانیه زمان داشته باشد اما متوسط زمان به ازای هر سئوال ۵۰ ثانیه خواهد بود به عبارت دیگر زمان لحاظ شده برای هر سئوال به طور متوسط ۵۰ ثانیه است که مبنای محاسبه کل زمان آزمون خواهد بود.

در خصوص زمان توقف در هر سئوال که حداکثر ۵۰ ثانیه اعلام شده است این زمان علاوه بر زمان تخصیص داده شده برای هر سئوال تصریح شده است. به عنوان مثال در صورتی که برای یک سئوال ۵۰ ثانیه وقت تعیین شده است همان گونه که در دستور العمل تاکید شده با نظر استاد مربوطه تا حداکثر ۵۰ ثانیه زمان توقف بر روی آن سئوال لحاظ می شود.

به این ترتیب مثلا اگر زمان لحاظ شده برای یک سئوال ۵۰ ثانیه و زمان توقف برای آن سئوال ۳۰ ثانیه باشد کل زمان در اختیار دانشجو برای پاسخ به آن سئوال ۸۰ ثانیه خواهد بود و آن سئوال تا ۸۰ ثانیه در صحفه و در رویت برای پاسخ دهی خواهد بود.

همچنین ممکن است نظر استاد، مبنی بر کافی بودن ۵۰ ثانیه برای یک سئوال باشد و زمان توقف صفر ثانیه لحاظ شود که در این صورت حداکثر زمان در رویت بودن سئوال همان ۵۰ ثانیه خواهد بود.

معاونت آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرده است که دانشجویان باید توجه کنند که در هر حال کل زمان آزمون بیش از زمان حاصل از تعداد سئوال ۵۰ ثانیه نخواهد بود. حال اگر دانشجوی در کمتر از ۵۰ ثانیه به سئوال پاسخ بدهد زمان ذخیره شده را می تواند در چارچوب کل زمان تخصیص داده شده برای آزمون برای امکان بازگشت ۱۰ درصدی به سئوالات با پاسخگویی به ۱۰ درصد سئوالات ارفاقی و یا برای پاسخ دهی به سئوالات بعدی استفاده کنند.

معاونت آموزشی وزارت بهداشت، در خصوص سئوالات و یا آزمون هایی که به صورت تشریحی طراحی می شوند و نیز سئوالات و آزمونهایی که به لحاظ ماهیت تشریحی محسوب می شوند یا برخی سئوالات آزمون آمار و سئوالات آزمون شیمی که نیازمند به محاسبات یا فرآیندهای تحلیلی خاص است به دانشگاهها توصیه کرده زمان تخصیص داده شده به هر سئوال با نظر استاد مربوطه تعیین شود. در این شکل امتحانات به دانشگاهها و طراحان سئوالات توصیه شده از ارائه سئوال به صورت ۴ گزینه ای خودداری کنند تا دانشجو امکان ثبت روش دستیابی به پاسخ و راه حل را داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 4 =