کد خبر : 270256
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
-

خطای امنیتی فاحش و افشای هویت نیروهای فوق سری انگلیس

خطای امنیتی فاحش و افشای هویت نیروهای فوق سری انگلیس

براساس گزارش‌ دیلی میل، به دنبال آنکه یک ایمیل به اشتباه توسط کارمندان انگلیسی به اشتراک گذاشته شد، هویت بیش از ۱۰۰ نیروی ویژه انگلیسی افشا شد؛ ارتش انگلیس از آغاز تحقیقات خبر داد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از دیلی میل، “فهرست ارتقای درجه سرجوخه به گروهبانی” به طور تصادفی برای صدها مقام‌ به ویژه چهارده سرباز سرویس هوایی ویژه (SAS)، پنج عضو هنگ ویژه شناسایی (SRR)، چهار نیروی سرویس قایقرانی ویژه (SBS) و ۳۹ چترباز از گروه پشتیبانی ویژه نیروها (SFSG) ارسال شد.

این ایمیل همچنین حاوی اسامی چهل تن از ماموران اطلاعاتی فوق حساس و سازمان‌دهندگان ارتباطی انگلیس بوده و حتی نام یکی از عوامل متعلق به اسکادران ای. در آن دیده می‌شود که از محرمانه‌ترین یگان‌های اطلاعاتی ارتش انگلیس است.

یک منبع به دیلی میل گفت: این ایمیل اصلا نباید در اختیار پرسنل فاقد شرایط قرار می‌گرفت چون به همین راحتی می‌تواند در دستان افراد اشتباه قرار گیرد. تبعات آن می‌تواند مرگبار باشد.

وزارت دفاع انگلیس درباره این خطای امنیتی اعلام کرد: جزئیات این درز اطلاعات در دست بررسی است و اظهارنظر بیشتر نامناسب است.

این اسناد شامل هویت عواملی از یگان‌های مختلف بوده و در برخی موارد هویت این افراد چنان مخفی بوده که دولت انگلیس تلاش می‌کرده به وجود آنها اشاره‌ای نداشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + سیزده =