کد خبر : 270211
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
-

تهدید رای عدم اعتماد برای دولت اقلیت جمهوری چک

تهدید رای عدم اعتماد برای دولت اقلیت جمهوری چک

دولت ائتلافی جمهوری چک به رهبری آندری بابیش، نخست‌وزیر پوپولیست امروز (پنجشنبه) با رای عدم اعتماد پارلمانی بر سر نوع مدیریت پاندمی کرونا مواجه شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، پنج حزب اپوزیسیون هم در شرایطی خواستار انجام رای‌گیری شده‌اند که دادستان‌ها در حال بررسی صدور کیفرخواست علیه بابیش به اتهام جعل مرتبط با اعتبارات اتحادیه اروپا هستند.

براساس گزارش جدید اتحادیه اروپا، بابیش بر سر سوبسیدهای مرتبط با امپراتوری تجاری سابق خودش در پرونده جداگانه‌ای تضاد منافع دارد. با این حال، بابیش هرگونه اتهام را رد می‌کند.

قانونگذاران اپوزیسیون جمهوری چک همچنین از دولت بابت ناکامی در تضمین حمایت کافی از این کشور در مناقشه دیپلماتیکش با روسیه بر سر نقش ادعایی جاسوسان روس در انفجار مهیب سال ۲۰۱۴ در یک انبار مهمات انتقاد دارند.

جنبش میانه‌رو بابیش با سوسیال دموکرات‌های چپگرا دولت اقلیت را تشکیل می‌دهند. این ائتلاف به تازگی حمایت حزب کمونیست را از دست داده است.

اما اپوزیسیون جمهوری چک آرای کافی برای عزل دولت را در اختیار ندارد چرا که کمونیست‌ها گفته‌اند که برنامه‌ای برای شرکت در این طرح اعتراضی علیه دولت ندارند.

حتی اگر اپوزیسیون موفق شود، میلوش زمان، رئیس‌جمهوری چک گفته است که از دولت می‌خواهد تا زمان انتخابات پارلمانی که برای اوایل اکتبر برنامه‌ریزی شده است، در قدرت بماند.

جمهوری چک یکی از کشورهای اروپایی است که شدیدا از پاندمی کرونا لطمه دیده است. این کشور با حدود ۱۱ میلیون جمعیت، تقریبا حدود دو میلیون مورد تایید شده و بیش از ۳۰ هزار مورد فوتی از کرونا دارد. کاهش اخیر تعداد مبتلایان جدید به دولت اجازه داد تا اندکی از محدودیت‌های کرونایی بکاهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − 8 =