کد خبر : 270066
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۵۵
-

دیدار ولی‌عهد کویت با همتای سعودی خود در ریاض

دیدار ولی‌عهد کویت با همتای سعودی خود در ریاض

ولی‌عهد کویت روز سه شنبه در دیدار با همتای سعودی خود در ریاض درباره تحولات منطقه و جهان و روابط میان دو کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش عصرقائم، «مشعل الاحمد الجابر الصباح» ولی‌عهد کویت روز در اولین سفر رسمی خود به خارج از این کشور به دعوت مقامات سعودی وارد ریاض شد.

خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد که ولی ‌عهد کویت روز سه شنبه در دیدار با «محمد بن سلمان» همتای سعودی خود در ریاض، علاوه بر بررسی تحولات منطقه‌ای و بین المللی ، درباره روابط برادرانه بین دو کشور برادر، جنبه‌های همکاری دو جانبه در زمینه‌های مختلف و فرصت‌های حمایت از توسعه این روابط به بحث و تبادل نظر پرداخت.

خبرگزاری  رسمی کویت هم گفت که سفر ولی‌عهد کویت به عربستان سعودی شاهدی بر قدرت روابط دو کشور برادر است و به تحکیم عمق روابط ریشه‌دار بین دو کشور منجر می‌شود.

روزنامه سعودی «عکاظ»، روز دوشنبه،‌ به نقل از یک منبع کویتی که آن را بلندپایه خواند، مدعی شد که مواضع شورای همکاری خلیج فارس درباره پرونده هسته‌ای ایران و آنچه این روزنامه آن را مداخلات ایران در امور داخلی کشورهای عربی عضو شورای همکاری خواند و همچنین تلاش برای پایان دادن به بحران یمن مطابق با ابتکار عربستان سعودی را از جمله مسائلی دانست که در گفت‌وگوی ولی‌عهد کویت با مقامات سعودی بررسی می‌شود.

 این اولین سفر ولی‌عهد کویت به عربستان سعودی است. مشعل الاحمد الصباح (هشتاد ساله) در تاریخ هفتم اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی به فرمان «نواف الاحمد الصباح» امیر کویت به عنوان ولی‌عهد این کشور تعیین شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + 1 =