کد خبر : 270073
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
-

آغاز آموزش‌های بین‌المللی قرآن و حدیث در دهه کرامت

آغاز آموزش‌های بین‌المللی قرآن و حدیث در دهه کرامت

رئیس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) از برگزاری دوره‌های آموزش قرآن، حدیث و معارف اهل‌بیت(ع) به زبان انگلیسی در دهه کرامت خبر داد و گفت: در این راستا با ۱۲۷ مرکز قرآنی در سراسر جهان برای معرفی این دوره‌ها به مخاطبان بین المللی ارتباط برقرار شده است.

به گزارش عصرقائم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد مشرف در گفت‌وگو ، در قم، با اشاره به توسعه آموزش‌های قرآنی، حدیثی و معارفی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در سال ۱۴۰۰، ابراز کرد: مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) در سطح استانی، کشوری و بین‌المللی آموزش‌های قرآنی، حدیثی و معارفی را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه آموزش در سطح بین‌المللی با بهره‌مندی از فضای مجازی و آموزش از راه دور انجام می‌شود، گفت: ما در سال جاری در سه زبان انگلیسی، عربی و اردو که پرمخاطب‌ترین زبان‌های مرتبط با این مرکز هستند آموزش‌های مجازی را دنبال خواهیم کرد.

رئیس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) با بیان اینکه کارهای مقدماتی برای آموزش انگلیسی شکل گرفته و ما از دهه کرامت برای مخاطبان انگلیسی زبان آموزش‌های قرآنی، حدیثی و معارفی را آغاز خواهیم کرد، افزود: در این راستا مرکز قرآن و حدیث برای جذب مخاطبان بین‌المللی و معرفی دوره‌های آموزش مجازی این مرکز به آن‌ها با ۱۲۷ مرکز اسلامی در کشورهای مختلف ارتباط برقرار کرده است.

وی با بیان اینکه مراکز خارجی مرتبط با مرکز قرآن و حدیث در هر پنج قاره جهان فعالیت دارند و با طیف وسیعی از مخاطبان علاقه‌مند در ارتباط هستند، افزود: شروع اولین دوره آموزش مجازی بین المللی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) در دهه کرامت امسال با زبان انگلیسی خواهد بود و تا پایان سال دوره‌های عربی و اردو زبان نیز به آموزش‌های ما اضافه خواهد شد و در سال‌های بعد زبان‌های اسپانیولی، آلمانی و فرانسوی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مشرف با اشاره به کار پژوهشی انجام شده برای تهیه و تدوین کتاب‌ها و جزوات آموزشی به زبان‌های مختلف، اظهار کرد: زیر ساخت‌ها و بسترهای لازم برای اجرای آموزش مجازی از جمله ایجاد سامانه آموزش مجازی، سایت و کانال در بخش انگلیسی فراهم شده و با توجه به استقبال مخاطبان، با اساتید نیز هماهنگی‌های لازم انجام خواهد شد تا این دوره های آموزشی با بهترین کیفیت انجام شود.

وی افزود: عناوین این دوره‌ها عبارت از درست‌خوانی قرآن کریم، نیکوخوانی قرآن کریم، حفظ سوره‌های منتخب قرآن، مفاهیم و معارف قرآن کریم، مفاهیم و معارف نهج البلاغه، مفاهیم و معارف صحیفه سجادیه، شیعه شناسی و مهدویت، احکام شرعی و … است و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با آیدی edusupport_f@ ارتباط برقرار کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + پانزده =