کد خبر : 270065
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۴۵
-

ناتو: پس از خروج از افغانستان به حمایت مالی از نیروهای این کشور ادامه می‌دهیم

ناتو: پس از خروج از افغانستان به حمایت مالی از نیروهای این کشور ادامه می‌دهیم

دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی روز سه‌شنبه گفت که این ائتلاف حتی پس از خروج از افغانستان به حمایت مالی از نیروهای افغانستانی ادامه خواهد داد.

به گزارش عصرقائم، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی روز سه‌شنبه ادعا کرد این ائتلاف به حمایت مالی از نیروهای افغانستانی پس از خروج نیروهایش از این کشور که انتظار می‌رود تا ۱۱ سپتامبر انجام شود،‌ ادامه خواهد داد.

وی که پس از نشست وزیران دفاع ناتو در کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود: «ما در حال پایان دادن به ماموریت نظامی خود در افغانستان هستیم اما به فراهم کردن پشتیبانی از افغان‌ها ادامه خواهیم داد و این کار را به شیوه‌های مختلف انجام خواهیم داد».

استولتنبرگ گفت: «ما حضور غیرنظامی خود در کابل برای فراهم کردن رایزنی و ظرفیت ایجاد سازمان‌های امنیت افغانستانی را ادامه خواهیم داد و به فراهم کردن منابع مالی ادامه می‌دهیم».

دبیر کل ناتو اضافه کرد که در نشست روز سه‌شنبه، چند متحد ناتو تاکید کردند که آنها به ادامه حمایت مالی از افغانستان متعهد خواهند ماند.

رئیس جمهور جدید آمریکا اعلام کرد که تمام نظامیان این کشور  تا ۱۱ سپتامبر از افغانستان خارج خواهند شد و پس از ۲۰ سال واشنگتن به جنگ افغانستان همزمان با تشدید خشونت و ناامنی پایان خواهد داد.

از سال ۲۰۰۱ تاکنون ۲۳۰۰ نظامی آمریکایی در جنگ افغانستان کشته و ۲۰ هزار نفر نیز در این مدت زخمی شدند و همچنین از سال ۲۰۰۹ میلادی بیش از ۱۰۰ هزار شهروند افغان نیز در طولانی ترین جنگ آمریکا کشته و زخمی شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + 6 =