کد خبر : 269949
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
-

۵۰ میلیون دُز واکسن تا پایان شهریور تحویل وزارت بهداشت می‌شود

۵۰ میلیون دُز واکسن تا پایان شهریور تحویل وزارت بهداشت می‌شود

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام اعلام کرد: تا پایان خرداد حداقل ۳ میلیون دوز و تا شهریور ۵۰ میلیون دوز واکسن کووایران تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد.

به گزارش عصرقائم، امروز آیین ” باران برکت” ، با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، مدیران عامل بنیاد برکت و بنیاد احسان، مدیرعامل شرکت آبفا و معاون وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولین این دو وزارتخانه در محل نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام در تهران آیین امضای تفاهمنامه بنیاد برکت با دو وزارتخانه برای آبرسانی به ۵۰۰ هزار روستایی و احیای ۳۰۰ قنات و ایجاد ۱۲هزار شغل برگزار شد.

محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم گفت: حدود یکسال پیش تفاهمنامه‌ای را با وزارت نیرو امضا کردیم و متعهد شدیم که در آبرسانی به ۵۰۰ روستای محروم و بی‌آب کشور مشارکت کنیم و امروز با افتتاح این پروژه‌ها در نقاط مختلف کشور، بیش از ۵۰۰ هزار نفر از آب شرب برخوردار خواهند شد.

وی افزود:حجم سرمایه‌گذاری برای بهره‌برداری ازاین طرحها بیش از ۶۱۰ میلیارد تومان بوده که ۴۰۰ طرح به صورت لوله‌کشی و ۱۰۰ طرح به‌صورت آبرسانی سیار صورت گرفته است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: در این سالها هرجا در کشور مردم به مشکلی برخوردند و احساس کردیم معضلی در سطح بالا به وجود آمده، ستاد اجرایی فرمان امام درحد توانش ورود کرده و با مدل جهادی و مردمی برای رفع معضل اقدام کرده، چه در بحث واکسن و دارو و تجهیزات پزشکی، چه ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی، چه توزیع بسته‌های معیشتی بین آسیب دیدگان کرونا و امدادرسانی در سیل و زلزله و تأمین امنیت زنجیره غذایی و در این مورد هم آبرسانی به روستاها و احیای قنات‌ها درمناطقی که ازاین بحران رنج میبرند.

مخبر در بخش دیگری از سخنانش به بحث تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا توسط ستاد اجرایی فرمان امام اشاره کرد و گفت: همانطور که وزیر بهداشت اعلام کردند باتوجه به موفقیت خیره‌کننده واکسن کوو ایران برکت در مراحل مطالعات بالینی، به زودی مجوز تزریق اورژانسی این واکسن صادر خواهد شد و یک میلیون دوز از این واکسن که قبلا در کارخانه شفافارمد تولید و انبار شده در اختیار مردم قرار میگیرد.

وی ادامه داد: تا پایان خرداد حداقل ۳ میلیون دوز و تا شهریور ۵۰ میلیون دوز واکسن تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با تأکید بر امن و موثر بودن این واکسن افزود: اولین دوز این واکسن در مرحله تست انسانی به دخترم تزریق شد و خودم هم با افتخار همین واکسن ایرانی را با اطمینان کامل خواهم زد و همانطور که قبلا هم اعلام کردیم علیرغم درخواست ۷ کشور برای خرید آن، تا زمانی که نیاز مردم داخل کشور تأمین نشود برنامه‌ای برای صادرات آن نخواهیم داشت.

علیمراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی نیز در این مراسم گفت: از مخبر بابت ورود جدی و پیگیرانه به بحث آب و احیای قنات‌ها از طرف خودم و از طرف آقای وزیر تشکر می‌کنم، احیای قنات یعنی احیای زمین، احیای روستا و نهایتا احیای کشاورز که مهمترین عامل رونق یک کشور است.

وی افزود:امروز بنیاد برکت اسباب یک اتفاق کلیدی رافراهم کرده، با همکاری بنیادبرکت و به خدمت گرفتن توان خود مردم، باید قنوات که یک میراث بزرگ ومحصول ابتکار خود کشاورزان است را حفظ و مرمت کنیم چراکه آن را بهترین مسیر برای حل مشکل و رونق کشاورزی میدانیم.

حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آبفای کشور و معاون وزیر نیرو نیز دراین مراسم گفت: در کمتر از یکسال به همت ستاداجرایی فرمان امام و ورود جهادی بنیاد برکت ۵۰۰ هزار نفر در روستاها ازامروز آب شرب لوله‌کشی برخوردار شدند، این کار با قواعد دست و پاگیر دولتی قابل اجرا نبود و با دستور مخبر این پروژه‌ها بدون توقف و بوروکراسی معمول انجام شد، باتوجه به سال کم‌آب و خشکی که درپیش داریم این پروژه‌ها میتواند موجب نجات جان بسیاری از روستاها شود.

معاون وزیر نیرو افزود:از طریق بنیاد احسان و به‌کارگیری توان گروه‌های جهادی نیز آبرسانی سیار به ۱۳۰ روستا در سیستان و بلوچستان را آغاز کردیم که جا دارد بابت راه‌اندازی این نهضت آبرسانی از ستاد اجرایی قدردانی کنم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − هفت =