کد خبر : 269945
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
-

خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت

خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کار شناسایی جاماندگان سهام عدالت انجام شده است، گفت: از ۷ میلیون جامانده، ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی به زودی سهام عدالت خواهند گرفت.

به گزارش عصرقائم، حدود ۵۰ میلیون نفر سهام عدالت دارند و بیش از ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور سهام عدالت ندارند و از یک سال گذشته تاکنون به جاماندگان سهام عدالت وعده‌هایی به آنها داده شده است.

خرداد ماه سال گذشته و پس از ابلاغیه توسط مقام معظم رهبری، آزادسازی سهام عدالت به روش مدیریت مستقیم و غیرمستقیم آغاز شد هر چند هنوز ۴۰ درصد این سهام آزاد نشده و امروز بعد از گذشته ۹ ماه روند نزولی بورس، ارزش آن حدود ۶۵ درصد کاهش یافته است.

قرار بود در سال گذشته سهامی برای جاماندگان در نظر گرفته شود اما این امر محقق نشد و نهایتا در بودجه ۱۴۰۰ مصوب شد که به تعدادی از مردم سهام عدالت داده شود. براساس پیش بینی‌ها حدود ۷ میلیون نفر جامانده قرار است این سهام را دریافت کنند.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار ما؛ در مورد آخرین وضعیت جاماندگان سهام عدالت، اظهار کرد: طرح مجلس برای ساماندهی جاماندگان سهام عدالت، در مراحل نهایی است که در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده و بزودی در جلسه علنی مطرح و نهایی می‌گردد.

وی با بیان اینکه حدود ۷ میلیون نفر واجد شرایط دریافت سهام عدالت هستند، افزود: طبق این طرح، ایثارگران، کارگران، بازنشستگان و اقشار کم‌درآمد جامعه در اولویت واگذاری سهام عدالت هستند که براساس برآوردهای انجام شده در ۶ دهک جامعه قرار دارند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد ثبت نام و اختصاص سهام عدالت، گفت: انشالله این طرح به زودی به نتیجه خواهد رسید و با اجرای آن این افراد هم که جامانده‌اند سهام عدالت خواهند گرفت.

پورابراهیمی تصریح کرد: طبق بررسی‌هایی که انجام شده، توسط کمیسیون اقتصادی از جاماندگان سهام عدالت، بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جاماندگان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، که در اولویت مرحله اول، واگذاری سهام عدالت هستند.

وی ادامه داد: در مرحله دوم به حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جاماندگان که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، سهام عدالت تعلق خواهد گرفت و در مرحله بعدی گروه سوم که بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تخمین زده می‌شوند، در اولویت دریافت سهام عدالت قرار دارند.

این نماینده مجلس اضافه کرد:  از آنجا که برای پرداخت یارانه معیشتی در تبصره ۱۴ قانون بودجه، اعتبارات موردنیاز برای تخصیص یارانه کمک معیشتی و سهام عدالت شناسایی و پیش‌بینی شده است، دولت باید با شناسایی افراد واجد شرایط، جامعه یارانه‌بگیران و مشمولان سهام عدالت را نیز طبق این طرح اصلاح کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان، گفت: در آغاز اجرای قانون سهام عدالت و واگذاری این سهام به سهامداران در سال ۸۵، حدود ۵۰ میلیون نفر از افراد جامعه این سهام را دریافت کردند که ۲۰ میلیون نفر از این تعداد، جزو شش دهک پایین درآمدی بودند و مابقی افراد که در دهک‌های پایین قرار داشتند، بودند و براساس این طرح، از مزایای سهام عدالت بهره‌مند خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + 6 =