کد خبر : 269904
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
-

تجلیل صندوق حمایت از قهرمانان از حیدری، غیاثی و حسام

تجلیل صندوق حمایت از قهرمانان از حیدری، غیاثی و حسام

صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان مراسم تجلیل از سه اسطوره ورزش کشور در رشته‌های کشتی و دوومیدانی را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، ظهر امروز (سه‌شنبه یازدهم خردادماه) مراسم تجلیل از اسطوره‌های بزرگ ورزش ایران علی اکبر حیدری پیشکسوت کشتی، تیمور غیاثی پیشکسوت دوومیدانی و سلمان حسام پیشکسوت دوومیدانی با حضور دکتر ابطحی مدیرعامل صندوق حمایت، کیومرث هاشمی رییس پیشین کمیته ملی المپیک، هاشم صیامی رییس فدراسیون دوومیدانی، جمعی زیادی از پیشکسوتان نام آور و هم‌چنین نماینده فدراسیون پزشکی ورزشی با رعایت کامل موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در هتل ورزش (خانه پیشکسوتان ورزش) برگزار شد.
غیاثی: امروز بهترین خاطره زندگی‌ام رقم خورد

تیمور غیاثی، پیشکسوت دوومیدانی در مراسم تجلیل از خود گفت: امروز بهترین خاطره زندگی‌ام در جمع قهرمانان نامی و جاودان که برکت ورزش ایران هستند رقم خورد.

وی با بیان این که ” درحال حاضر پیشکسوتان بسیار منزوی هستند و باید دل‌شان را به دست آورد” افزود: از ابطحی بانی خیر مراسم‌های تجلیل از پیشکسوتان تشکر می‌کنم زیرا از زمانی که وی به صندوق آمد وضعیت این مجموعه سرو سامان گرفته و یاد و نام پیشکسوتان بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

تیمورغیاثی زاده ۲۲ اردیبهشت ۱۳۲۴ در شهرستان درگز است. وی ورزشکار پیشین رشته پرش ارتفاع است. او دو مدال طلا و یک مدال نقره بازی‌های آسیایی و دو مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد.

علی اکبر حیدری: کار در دست کاردان باشد

علی اکبر حیدری، پیشکسوت کشتی در مراسم تجلیل از خود گفت: تشکر می‌کنم که این همه ستاره درخشان ورزش را زیر یک سقف جمع کرده‌اید.

وی ادامه داد: افرادی که این جا هستند همگی چند دهه قبل مدال گرفته‌اند. ما آن زمان‌ها در اردوها و مسابقات با یکدیگر بودیم ولی بعد از کنار گذاشتن ورزش نزدیک به ۲۰ تا ۳۰ سال بود که یکدیگر را ندیده بودیم و مراسم های صندوق باعث تجدید دیدار دوباره ما شد.

حیدری تاکید کرد: اگر کار در دست کاردان باشد شاهد روند موثر و مثبت خواهیم بود.

سید علی‌اکبر حیدری (زاده ۱۳۲۰ در تفرش) کشتی‌گیر آزادکار پیشین ایرانی است که برنده یک مدال برنز المپیک و یک مدال نقره بازی‌های آسیایی در دسته ۵۲ کیلو شده‌است. وی همچنین یکی از مربیان تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۱۹۷۷ بود.

حسام: تجلیل از پیشکسوتان موجب معرفی الگو به نسل جوان می‌شود

سلمان حسام پیشکسوت دوومیدانی در مراسم تجلیل خود گفت: پیشکسوتان الگوهای مناسبی برای نسل جوان هستند و برگزاری مراسم های تجلیل موجب معرفی آن‌ها به این نسل می شود.

او با بیان این که باید اقدامات مثبت و سازنده را عنوان کرد، افزود: حضور ابطحی در صندوق منشا خیر بسیاری بود و ما پیشکسوتان از حضور وی حمایت می‌کنیم و از وزارت ورزش و ارگان‌های مرتبط می‌خواهیم که او را در مسیر اقدامات مثبت و موثرش یاری کنند.

سلمان حسام متولد بندرانزلی سال‌ها عضو تیم ملی دو و میدانی ایران بود. وی نماینده ایران در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۷۶بود و در بازی‌های آسیایی تهران (۱۹۷۴) در رشته پرتاب دیسک برنده مدال برنز شد.

ابطحی: نباید بگذاریم غبار فراموشی بر چهره شما بنشیند

ابطحی، مدیر عامل صندوق حمایت در ادامه این مراسم با سپاس از حضور بزرگان عرصه ورزش بیان کرد: سپاسگزارم که شما بزرگان و ستاره‌های عرصه ورزش در خانه خود حضور پیدا کردید و خدا را شاکرم که هشتمین مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه ورزش با تمام محدودیت‌هایی که با شیوع کرونا در کشور وجود داشت با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

او در ادامه گفت: من به فکر مردمی هستم که در خیابان‌های اطراف هتل ورزش زندگی می‌کنند و نمی‌دانند چه گوهرهایی در این سالن هستند که اگر می دانستند این سالن جای سوزن انداختن نبود. امیدوارم در این هتل ورزش که خانه شما پیشکسوتان است از این به بعد شاهد مراسم های باشکوه‌تر و جشن‌های بسیاری با حضور شما عزیزان باشیم.

مدیرعامل صندوق با بیان این که برنامه‌های متنوعی برای رونق کسوت پیشکسوتان در نظر گرفته‌ایم اظهار کرد: امیدوارم با مددالهی و همراهی شما بزرگان کارنامه خوبی در خدمتگزاری به پیشکسوتان ارائه کنیم.

ابطحی افزود: بنده در دستگاه‌های مختلفی در دولت کار کرده‌ام ولی نجیب‌تر از شما انسان‌های دوست داشتنی در هیچ کجا ندیده‌ام. شمایی که خالق لحظه‌های ناب مردم بوده‌اید؛ آن‌هایی که با شکست‌های‌تان اشک ریختند و با پیروزی‌های‌تان لبخند شوق زدند.

وی در ادامه با بیان این که “ما نباید بگذاریم غبار فراموشی بر چهره شما بنشیند و باید شما را به نسل جوان معرفی کنیم” گفت: در این راستا طی چند ماه گذشته مذاکراتی با آموزش و پرورش داشته ایم و بیش از ۵۰ نفر از قهرمانان بزرگ ورزش کشور را به این دستگاه معرفی کرده‌ایم تا نسل جوان دانش آموز با استفاده از نرم افزار شاد بتوانند در خصوص قهرمانی‌های شما عزیزان انشاء بنویسند. ما می خواهیم افق های روشنی را به کمک شما عزیزان رهنمون کنیم که همه پیشکسوتان احساس غرور و سربلندی کنند . در واقع این وظیفه نخستین من بوده و هست.

در این مراسم که بدون حضور رسانه های مکتوب برگزار شد بزرگانی چون حسن روشن، داریوش مصطفوی، ابراهیم جوادی، رحیم علی آبادی، محمد طالقانی، حسین کلانی، حسن میرزاآقابیک، عنایت آتشی، محمد صادقی، محمود خوردبین، الله مراد زرینی، منصور برزگر، مهدی هویت دوست، منوچهر مقصودی، بهروز منتقمی و محمد نصیری حضور داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − شش =