کد خبر : 269888
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
-

به زمین نشاندن پهپاد ارمنستان از سوی ارتش جمهوری آذربایجان

به زمین نشاندن پهپاد ارمنستان از سوی ارتش جمهوری آذربایجان

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از رهگیری و به زمین نشاندن یک پهپاد رزمی ارمنستان در خطوط مرزی خبر داد.

به گزارش عصرقائم، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان دوشنبه شب از رهگیری و به زمین نشاندن یک پهپاد ارتش ارمنستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از رهگیری یک پهپاد نیروهای ارمنستان در خطوط مرزی خبر داد و اعلام کرد که یگان‌های پدافندی این کشور با کمک ابزار ویژه ضمن رهگیری یک فروند پهپاد «گریفون-۱۲»  ارمنستان، آن را به زمین نشاندند. این پهپاد از نوع تجسسی، رزمی است. وزارت دفاع ارمنستان تاکنون در این زمینه هیچ واکنشی نشان نداده است.

این اتفاق  در حالی رخ داد که یگان پهپادی ارتش جمهوری آذربایجان در نبرد با ارمنستان برتری محسوسی داشت. پهپادهای ارتش آذربایجان به ویژه «بیرقدار» ساخت ترکیه بارها به عمق مواضع ارمنستان نفوذ کرده و با موفقیت ماموریت‌های محوله را انجام دادند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اخیرا از برگزاری رزمایش هوایی تازه‌ای با مشارکت پهپادهای «بیرقدار» خود خبر داد. نیروی هوایی این کشور به همین منظور رزمایشی را جهت هماهنگی جنگنده‌ها و پهپادهای بیرقدار  و دیگر پهپادهای موجود در ارتش این کشور برگزار کرد.

به گفته وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، این رزمایش با هدف افزایش آمادگی رزمی و هماهنگی بین خلبانان و اپراتورهای پهپادهای به ویژه پرواز در شب و روز تدارک دیده شده بود.   وزارت دفاع جمهوری آذربایجان به دلایل امنیتی از ذکر مکان برگزاری این رزمایش و شمار جنگنده‌ها و پهپادهای شرکت کننده خودداری کرد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان پنجشنبه گذشته نیز اعلام کرد که نیروهای این کشور ۶ سرباز ارمنستانی را در خطوط مرزی میان دو کشور بازداشت کرده‌اند. خبرگزاری روسی «تاس» به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در این خصوص گزارش داد که ۶ سرباز ارمنستانی حین عبور از خطوط مرزی دستگیر شده‌اند.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان ۱۳۹۹ بعد از ۴۴ روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به توافق رسیدند. بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در «آغ‌دام»، «کلبجر» و «لاچین» را تخلیه کند و کریدوری زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات‌های نظامی، کریدور لاچین را (به عرض پنج کیلومتر) ‌برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده به باکو واگذار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + 16 =