کد خبر : 269839
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
-

بررسی راهکارهای مشارکت حداکثری در انتخابات

بررسی راهکارهای مشارکت حداکثری در انتخابات

معاون فرهنگی وزارت بهداشت از ابلاغ نامه ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور به منظور بررسی راهکارهای افزایش مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو خبر داد و گفت: اگر کاندیدها فقط در یک جناح خاصی در دانشگاه ها دعوت شوند شور و نشاط لازم در انتخابات شکل نمی گیرد، چرا که شور و نشاط انتخاباتی نیازمند وجود رقابت بین کاندیدها است.

به گزارش عصرقائم، دکتر سیما سادات لاری در گفت وگو ، ضمن بیان این مطلب به برنامه های انتخاباتی دانشگاه های علوم پزشکی برای افزایش مشارکت دانشجویان و مردم در انتخابات پیش رو اشاره و اظهار کرد:با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری یکی از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی کشور محسوب می‌شود، دانشجویان به عنوان نیروی فعال و قشر روشنفکر جامعه می توانند با اجرای برنامه های مختلف و دعوت از شخصیت ها و برنامه ریزی سخنرانی ها، سهم عمده ای در توسعه مشارکت سیاسی مردم داشته باشند.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت تاکید کرد: با توجه به اینکه مشارکت حداکثری مردم به هر انتخاباتی مشروعیت می بخشید، در همین راستا نامه ای به دانشگاه های علوم پزشکی ارسال کردم و در این نامه از روسای دانشگاه ها و هیات های نظارت بر فعالیت های تشکل های دانشجویی درخواست کردم موانع افزایش مشارکت در انتخابات را به وزارت بهداشت اعلام کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: موانع مشارکت در انتخابات پیش رو، از سوی دانشگاه های علوم پزشکی را جمع آوری کردیم. قطعا ما نماینده های وزیر در هیات های نظارت بر فعالیت های تشکل های دانشجویی را گرد هم خواهیم آورد تا مشورت های لازم برای ایجاد فضای پر شور و نشاط انتخاباتی در دانشگاه ها انجام شود.

لاری همچنین خاطر نشان کرد: به طور کلی تلاش می کنیم بستر را در فضای مجازی برای اظهار نظر تشکل های دانشجویی و دانشجویان فعال در دانشگاه های علوم پزشکی ایجاد کنیم. امیدواریم این شور و نشاط در بیرون از فضای دانشگاهی هم شکل بگیرد.

وی در ادامه مشارکت سیاسی جامعه را یکی از شاخص‌های توسعه سیاسی ملت‌ها عنوان و اظهار کرد:با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری امسال در شرایط شیوع کرونا برگزار می شود و حضور دانشجویان نیز در دانشگاه ها امکان پذیر نیست و صرفا ۳۰ درصد دانشجویان علوم پزشکی در دانشگاه ها حضور فعال دارند به همین جهت  تلاش کردیم از بسترهای مجازی برای برگزاری برنامه‌های انتخاباتی کمک بگیریم.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه تاکید کرد: انتخابات و مشارکت در آن یک تصمیم فردی است که اگر افراد آگاهی داشته باشند می‌توانند به طور عاقلانه در انتخابات شرکت کنند. اینگونه نیست که فضای فرهنگی دانشگاه ها را به دلیل عدم حضور  فیزیکی دانشجویان تعطیل کنیم. بر این اساس برنامه های فرهنگی و انتخاباتی ما در بستر فضای مجازی برگزار خواهند شد و  تشکل های سیاسی از طریق این محیط برنامه‌های خود را دنبال می‌کنند.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت تاکید کرد: برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات باید همه مسئولان و نهادهای دخیل زمینه های لازم حضور مردم را فراهم کنند اگر کاندیدها فقط در یک جناح خاصی در دانشگاه ها دعوت شوند شور و نشاط لازم در انتخابات شکل نمی گیرد. چرا که شور نشاط انتخاباتی نیازمند وجود رقابت بین کاندیدها است.

وی افزود: حرکت های سیاسی دانشجویان در قالب برنامه‌های نظیر “مناظره”، “گفت و گو”،” تبادل نظر”،” نقد ” و غیره بین دانشجویان، کاندیداها و یا نمایندگان آنها برگزار خواهد شد.

دکتر لاری با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی تریبون یک جریان سیاسی خاص نخواهند شد، گفت: تمامی جریانات انتخاباتی زیر سایه قوانین و خط و مشی های مشخص می توانند در فضای دانشگاهی برنامه‌های خود را ارائه دهند. معاونین فرهنگی دانشگاه‌ها نیز تاکید کردیم تا بسترهای فعالبت های دانشجویی در این زمینه فراهم شود و صدور مجوز های برگزاری برنامه‌های انتخاباتی تشکل های دانشجویی باید تسریع شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + 7 =