کد خبر : 269851
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۳۵
-

از خودروهای “احتیاط” آتش نشانی چه می دانید؟

از خودروهای “احتیاط” آتش نشانی چه می دانید؟

در مواردی خودروهای آتش نشانی مثل سایر خودروها دچار اشکال می شوند. وقتی ایرادی در کارکرد خودرو پیدا می شود آن را به تعمیرگاه اعزام می کنند. با اعزام شدن خودروهای آتش نشانی به تعمیرگاه و کاهش تعداد خودروهای مستقر در یک ایستگاه آتش نشانی، کارکرد ایستگاه کاهش پیدا می کند، بنابراین هنگامی که یک خودرو به تعمیر گاه اعزام می شود، آتش نشانی برای ارائه مستمر خدمات، خودروی جایگزینی را به ایستگاه اعزام می کنند.

به گزارش عصرقائم، مازیار کربلایی در گفت و گو ، در این باره اظهار کرد: خودروهای آتش نشانی خودروهای استراتژیک است و هر ایستگاه تعداد مشخصی خودرو دارد.

وی افزود: اگر خودرویی نیاز به تعمیر داشته باشد قطعا باید به تعمیرگاه اعزام شود و همین اعزام شدن خودرو به تعمیرگاه موجب کاهش تعداد خودرو های یک ایستگاه می شود. طبیعتا اگر تعداد خودروهای یک ایستگاه کاهش پیدا کند کارآیی آن ایستگاه هم کاهش پیدا می کند. بنابراین برای جلوگیری از کاهش کارآیی در زمانی که ایرادی برای یکی از خودروها به وجود می آید بلافاصله برای ایستگاه، خودروی جایگزین اعزام می شود.

مدیر فنی، خودرویی و تجهیزات آتش نشانی تهران گفت: کاهش تعداد خودروهای حاضر در یک ایستگاه کارآیی آن ایستگاه را کاهش می دهد. بنابراین زمانی که ایرادی در یکی از خودروها به وجود می آید بلافاصله برای ایستگاه مربوطه خودروی جایگزین اعزام می شود.

کربلایی با بیان اینکه به این دسته از خودروهای سازمان آتش نشانی، خودروهای احتیاط یا پشتیبانی گفته می شود؟ اظهار کرد: با اعزام خودروی جایگزین پتانسیل یک ایستگاه برای انجام عملیات حفظ می شود. این خودروها مشابه سایر خودروهای سازمان آتش نشانی هستند، از سوی دیگر باید برای تعمیرات خودرو نیز زمان مناسبی اختصاص داد و اگر کاهش خودرو در ایستگاه موجب شود که با سرعت بیشتری یک خودرو را تعمیر کنیم بعدا دچار مشکلاتی خواهیم شد. برای تعمیر یک خودرو باید زمان کافی وجود داشته باشد تا تعمیرات با دقت و وسواس انجام شود.

وی با بیان اینکه در خصوص تعمیرات خودروهای آتش نشانی باید وسواس زیادی به خرج داد گفت: اگر خودرویی دچار مشکل باشد و با دقت تعمیر نشود بعدا حادثه ساز می شود. به عنوان مثال اگر ترمز یکی از خودروها دچار اشکال باشد حتما باید توسط مهندسان بازدید، تعمیر و سپس باید تست شود و پس از تستش در خدمت عملیات قرار گیرد.

مدیر فنی، خودرویی و تجهیزات آتش نشانی تهران در خصوص تعداد خودرو های احتیاط سازمان آتش نشانی گفت: در هشت منطقه عملیاتی تعدادی خودروی احتیاط داریم، این خودرو ها برای این در نظر گرفته شدند که اگر به هر دلیلی خودرویی از ایستگاه رفت، بتوانیم جایگزین کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + 10 =