کد خبر : 269813
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۵۰
-

مدیریت کرونا در این شهرستان موفق است

مدیریت کرونا در این شهرستان موفق است

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس کمیته‌های کشوری اپیدمیولوژی و واکنش سریع برای کووید ۱۹ گفت: کارنامه و عملکرد کاشان در مدیریت اپیدمی کرونا نسبت به میانگین کشوری موفق و مثبت است.

به گزارش عصرقائم، دکتر حمید سوری پس از نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کاشان اظهارداشت: گزارش‌ها و بررسی‌های کشوری، مقایسه با آنچه که در کاشان انجام گرفته و بازدیدهای میدانی موید این است که این شهرستان در مدیریت اپیدمی نسبت به میانگین کشوری کارنامه موفق بر جای گذاشته و جای تقدیر دارد.

وی، با بیان اینکه کاشان در زمینه میانگین اندازه‌های مربوط به اپیدمی از جمله شاخص‌هایی مثل مرگ و میر، کُشندگی بیماری یا بحث کنترل بیماری و اپیدمی نسبت به میانگین کشوری، بقیه استان‌ها و شهرستان‌های دیگر موفق بوده است، افزود: این شهرستان با پیک‌های رخ داده نسبت به سراسر کشور توفیقات خیلی خوبی داشته که  این  مهم موید تلاش و سخت‌کوشی در ارتباط با مدیریت اپیدمی، همدلی و همکاری مدیران کاشان است.

دکتر سوری، از همه افرادی که به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم در مدیریت اپیدمی کرونا در کاشان نقش اثرگذار دارند، تقدیر کرد.

رییس کمیته‌ کشوری اپیدمیولوژی و واکنش سریع مقابل کووید ۱۹، با اشاره به تجربه‌ای که در بازدیدهای استان‌ها و شهرستان‌های مختلف داشته است، تصریح کرد: وجود همدلی و همکاری متقابل از مهم‌ترین مولفه‌های توفیق مدیریت اپیدمی است که مقام‌های ارشد و کلیدی استان و شهرستان نیز می‌توانند نقش اساسی در آن داشته باشند.

وی، با اشاره به استعدادهای بالقوه و خاص کاشان که این شهرستان نسبت به منطقه‌های دیگر کشور متمایز می‌کند، اظهار داشت: وجود ظرفیت‌های گردشگری، فعالیت کارخانه‌ها، واحدهای تولیدی و اقتصادی مهم از سویی فرصت خوبی برای استفاده و جذب کمک های مومنانه و داوطلبانه شده است و از طرفی می‌تواند تهدیدی برای این شهرستان و تبعات ناشی از اپیدمی باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + سه =