کد خبر : 269876
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
-

فعالیت معلمان کشور ما همپای کشورهای توسعه یافته است

فعالیت معلمان کشور ما همپای کشورهای توسعه یافته است

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: فعالیت معلمان سطح کشور در طول یکسال گذشته و در ایام کرونا همپای کشورهای توسعه یافته بوده است.

به گزارش عصرقائم، قاسم احمدی لاشکی دوشنبه شب در دیدار با امام جمعه سنندج، ماموریت معلمان و عالمان را به موازات هم دانست و اظهار کرد: معلمان و عالمان در راستای ترویج دین، اشاعه فرهنگ اسلامی و تعلیم و تربیت تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به سختی کار آموزش و پرورش در طول یکسال گذشته و ایام کرونا، قابلیت و فعالیت معلمان کشور را همپای کشورهای توسعه یافته عنوان کرد و گفت: از ابتدای شروع کرونا در سطح کشور، آموزش و پرورش با اقدام به موقع و راه‌اندازی سامانه آموزشی شاد، دانش‌آموزان را در فضای مجازی تحت پوشش آموزش قرار داد.

 وی شبکه آموزشی شاد را جزو افتخارات آموزش و پرورش دانست و با بیان اینکه بیش از ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار کاربر در شبکه شاد فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: امروز شبکه شاد از سایر پیام رسان‌ها جلوتر بوده و کار بزرگی در سطح کشور انجام و در حوزه‌های مختلف محتوای آموزشی مورد نیاز تولید و بار گذاری شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات آموزش و پرورش کردستان در راستای تداوم آموزش دانش‌آموزان در ایام کرونا پرداخت و با بیان اینکه با اهتمام مدیرکل و همراهی مسئولان ستادی، مدیران مدارس، معلمان و فرهنگیان کارهای ارزشمندی در استان انجام شده است، گفت: معلمان عزیز با اقدام جهادی و در برخی مواقع علیرغم بیماری و صعب‌العبور بودن منطقه و مسیرها به صورت حضوری و مجازی نسبت به تشکیل کلاس‌های درس اقدام و با وجود مشکلات هیچ گاه نگذاشتند آموزش تعطیل شود و جلوه‌های زیبایی از عشق و ایثار معلمان ثبت و ضبط شد.

احمدی لاشکی گزارشی از بازدید صبح امروز خود از حوزه‌های برگزاری امتحانات حضوری دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم در سنندج ارائه کرد و با اشاره به اهمیت و چرایی برگزاری آزمون حضوری در این دو پایه، از برگزاری مطلوب و کیفی امتحانات و تلاش‌های استان تشکر کرد و گفت: همین اقدامات باعث شده است مدارس در آرامش و محیطی امن امتحانات را برگزار کنند که رضایت بخش بود.

وی خطاب به امام جمعه سنندج گفت: ما همواره به رهنمود و توصیه‌های شما برای بهتر شدن وضعیت اقدامات نیاز داریم، چرا که آموزش و پرورش بسیار گسترده بوده و دارای حجم بالای مخاطبان و ذی‌نفعان است و اداره این مجموعه کار سختی است.

امام جمعه سنندج نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت و نقش آموزش و پرورش در پیشرفت علم و ضرورت حمایت و تقویت این حوزه، گفت: رسالت بزرگی بر عهده آموزش و پرورش، مدیران و معلمان قرار دارد و هر چه بنیه و اساس آموزش و پرورش قوی باشد، باعث پیشرفت، آبادانی و تولید می‌شود و آموزش و پرورش می‌تواند همه موانع سر راه تولید را بردارد و حضور قدرتمند امروز ایران اسلامی به خصوص در حوزه دانش هسته‌ای ناشی از قدرت علمی است.

ماموستا فایق رستمی با تاکید بر اینکه علما از آموزش و پرورش و آموزش و پرورش از علما جدا نیست و با علم می‌توان همه مسائل را حل کرد، بر تقویت بنیه آموزش و پرورش تاکید کرد و یادآور شد: اگر آموزش و پرورش تقویت شود همه مسائل از جمله تولید، عمران و آبادانی تقویت می‌شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت علم و قابل خرید و فروش نبودن علم و دانش، تصریح کرد: سوز و اشتیاق معلمان با پول عوض نمی‌شود، معلم می‌سوزد تا بساز و با علم، عالم منور می‌شود، علم تنها کافی نیست و علم باید در همه زمینه‌ها تکمیل و با پرورش همراه باشد.

رستمی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات و تلاش‌های آموزش و پرورش کردستان در ایام کرونا نیز اشاره کرد و گفت: با شیوع کرونا، معلمان با تلاش خود علم را ترویج کردند و معلمان عزیز علیرغم مشکلات پیش‌روی، آموزش را تداوم دادند و اقدامات صورت گرفته نشان دهنده عشق و علاقه معلمان و مدیریت دلسوزانه مجموعه بوده و امروز عیار معلمان بیش از هر زمان دیگری نمایان گشته است.

وی با بیان اینکه علم باید با اخلاق و متانت همراه باشد، گفت: آموزش و پرورش انسان‌ساز است و معلمان با تربیت دانش‌آموزان و انسان‌سازی، فرد تربیت شده را تحویل جامعه می‌دهند و معلم امانتداری است که انسان امانت اوست و کسی می‌تواند علم را نشر و گسترش دهد که دلسوز و خدمتگزار باشد و معلمان برای دانش‌آموزان همانند یک پدر هستند که برای رشد و تعالی آنها تلاش می‌کنند.

رستمی در ادامه حمایت خود را از اقدامات آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: برای پیشبرد برنامه های آموزش و پرورش کمک خواهد کرد .

امام جمعه سنندج در پایان با تشکر از حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، از اهتمام مدیر کل آموزش و پرورش استان ، معلمان و فرهنگیان و کلیه دست اندرکاران آموزش و پرورش استان در راستای پیگیری ماموریت ها و برنامه تقدیر کرد و با اشاره به موفقیت ها و دستاوردهای آموزش و پرورش استان در عرصه های مختلف، این موفقیت های را حاصل تلاش دست اندرکاران این حوزه بر شمرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + 17 =