کد خبر : 269885
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
-

اعتراف فرستاده سازمان ملل به ناکامی تلاش‌هایش برای ایجاد آتش‌بس در یمن

اعتراف فرستاده سازمان ملل به ناکامی تلاش‌هایش برای ایجاد آتش‌بس در یمن

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن از ناکامی تلاش‌های خود برای دستیابی به آتش‌بس در این کشور ابراز ناامیدی کرد.

به گزارش عصرقائم، «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، از ناکامی تلاش‌های خود برای دستیابی به آتش‌بس در این کشو ابراز ناامیدی کرد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، گریفیتس در نشستی خبری که امروز دوشنبه در فرودگاه صنعاء و قبل از ترک یمن داشت، گفت: سازمان ملل متحد برای دستیابی به آتش‌بس سراسری، رفع محدودیت‌های مربوط به جابجایی آزادانه مردم و کالاهای اساسی به و از یمن و راه‌اندازی مجدد روند سیاسی میان طرفین واسطه شده است.

وی با اشاره به اینکه در طول یک سال گذشته راه های متعددی را برای رفع اختلاف میان طرفین یمنی پیشنهاد داده است، گفـت: ما چندین بار با مقامات یمنی و سعودی در ریاض درباره طرح آتش‌بس رایزنی کردیم و حتی در مسقط هم این قضیه بررسی شد و دیروز یکشنبه هم با عبدالملک الحوثی در این باره گفت‌وگو کردم.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن افزود: محروم کردن یمنی‌ها از امیدوار بودن به تمام شدن درد و رنج هایشان در آینده نزدیک ناعادلانه است، کما اینکه محروم کردن آنها از فرصت داشتن آینده‌ای روشن‌تر ناعادلانه است. یمن را نمی‌توان صرفا بر اساس هژمونی نظامی یا دخالت خارجی اداره کرد.

 گریفیتس در پاسخ به سوالی درباره موعد آغاز مذاکرات جدی درباره روند صلح در یمن گفت: هیچ کسی نمی‌تواند بیش از من ناامید باشد. ما یک سال و نیم وقت صرف کارهایی کردیم که توصیف آنها نسبتاً آسان است و شامل آتش‌بس،گشودن فرودگاه صنعا، گشودن بنادر حدیده و از سرگیری روند سیاسی است که تاخیر زیادی داشته است.

وی افزود: بگذارید با شما صادق باشم. گاهی پیشرفت خوبی داریم. انتظار موفقیت داریم که به توافق برسیم و سپس جنگ اتفاق می‌افتد و یک طرف یا طرف دیگر فکر می‌کند که در میدان جنگ سود بیشتری خواهد گرفت. ، بنابراین نمی‌خواهد جنگ را خاتمه دهد. خواست ما ساده است جنگ را متوقف کنید. درگیری‌ها را پایان دهید. برای یمن صلح ایجاد کنید و یمن را به مکانی برای مردم یمن تبدیل کنید.

مقامات دولت نجات ملی یمن می‌گویند، ائتلاف سعودی با مرتبط کردن مسائل نظامی به مسائل انسانی، با رفع کامل محاصره و توقف تجاوز خود علیه یمن مخالفت می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − شش =