کد خبر : 269636
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۲۰
-

بهبودیافتگان کرونا قبل از تزریق واکسن سطح آنتی بادی را اندازه بگیرند

بهبودیافتگان کرونا قبل از تزریق واکسن سطح آنتی بادی را اندازه بگیرند

دکتری فیزیولوژی پزشکی گفت: بهبودیافتگان کرونا قبل از تزریق واکسن سطح آنتی بادی (پادتن) بدن را اندازه بگیرند و در صورت بالا بودن میزان این آنتی بادی، تزریق واکسن را به تعویق بیندازند.

به گزارش عصرقائم، دکتری فیزیولوژی پزشکی گفت: بهبودیافتگان کرونا قبل از تزریق واکسن سطح آنتی بادی (پادتن) بدن را اندازه بگیرند و در صورت بالا بودن میزان این آنتی بادی، تزریق واکسن را به تعویق بیندازند.

محمدرضا رئوفی افزود: واکنش های ایمنی بدن بهبودیافتگان کرونا می تواند نزدیک به ۶ ماه فعال باشد بنابراین بهبودیافتگان کووید-۱۹ باید قبل از تزریق واکسن سطح آنتی بادی در بدن را اندازه بگیرند، زیرا آنتی بادی بالا همراه با تزریق واکسن می تواند باعث علائم شدید کرونا شود.

وی با اشاره به عوارض واکسن کرونا ادامه داد: عوارض واکسن های موجود در بازار مصرف با یکدیگر متفاوت است، برخی از واکسن ها با علائم خفیف کرونا همچون تب ولرز، ضعف، بی حالی و بدن درد خفیف همراه است که عمدتا طی دو تا ۳ روز برطرف می شود.

این استاد علوم پزشکی خاطرنشان کرد: برخی از عوارض واکسن نظیر تب ولرز و سردرد، کوتاه مدت و ظاهری بوده و پس از واکسینه شدن (توسط شخص) احساس می شود، اما برخی از عوارض همچون تغییر فشار خون به سرعت مشخص نشده و باید توسط پزشک اندازه گیری شود.

رئوفی با بیان اینکه عوارض واکسن همچنین با توجه به سیستم ایمنی بدن متفاوت است، گفت: این عوارض در صورت تداوم می تواند به پزشک گزارش داده شود و با انجام برخی از تست ها و تجویز دارو به صورت علامتی رفع شود.

به گفته این دکتری فیزیولوژی پزشکی، شماری از عوارض واکسن های کرونا نیز مستلزم تحقیق و بررسی در سال های آتی است و در کوتاه مدت مشخص نخواهد شد.

از خوردن دارو پس از تزریق واکسن کرونا پرهیز شود

رئوفی همچنین تاکید کرد: پس از واکسیناسیون از خوردن داروهای خودسرانه به منظور کاهش و رفع عوارض کرونا پرهیز شود زیرا هر یک از این داروها می تواند با واکسن تداخل پیدا کند، عوارض واکسن معمولا به صورت طبیعی طی ۲ تا ۳ روز پس از تزریق برطرف خواهد شد.

به گفته وی، مصرف استامینوفن در صورت تداوم تب (به عنوان یکی از علائم شایع واکسن کرونا) بلامانع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + یک =