کد خبر : 269723
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
-

آمادگی آنکارا برای مذاکره بدون پیش‌شرط با آتن

آمادگی آنکارا برای مذاکره بدون پیش‌شرط با آتن

ترکیه تاکید کرد، آماده مذاکره بدون شرط با یونان و منتظر نشست رئیس‌جمهوری ترکیه با نخست‌وزیر یونان است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری آناتولی، نیکوس دندیاس، وزیر خارجه یونان اعلام کرد که آنکارا و آتن در مورد به رسمیت شناختن واکسن‌های مورد استفاده کرونا برای تسهیل و تسریع فعالیت‌های گردشگری توافق کرده‌اند.

وزیر امور خارجه یونان در نشست مطبوعاتی مشترک با مولود چاووش‌اوغلو همتای ترکیه‌ای خود در آتن اظهار کرد: ترکیه و یونان در مورد به رسمیت شناختن واکسن‌های مورد استفاده کرونا توافق کردند، این موجب تسهیل و تسریع فعالیت‌های گردشگری بین دو کشور می‌شود.

وی با اشاره به اختلاف نظر در برخی موارد اذعان داشت: در دیدار با همتای ترکیه خود علاوه بر روابط دو جانبه، پیرامون روابط ترکیه و اتحادیه اروپا نیز بحث و رایزنی کردیم.

وی تصریح کرد: این دیدار آغاز روند توافق اولیه است، اگر این تحقق یابد به تدریج به سمت عادی‌سازی پیش می‌رویم. در مورد یک فهرست برنامه همکاری اقتصادی توافق کردیم.

دندیاس اذعان داشت: در مورد شناخت متقابل گواهینامه‌های تزریق واکسن کووید-۱۹ توافق کردیم، همچنین شهروندانی که واکسینه شده یا نتایج تست آنها منفی است می‌توانند به طور متقابل از هر دو کشور بازدید کنند. این باعث تسریع و تسهیل فعالیت‌های گردشگری بین دو کشور خواهد شد.

وی دیدار امروز با چاووش‌اوغلو را فرصتی مثبت ارزیابی کرده و گفت: همچنین فرصتی بود که در خصوص دیدار کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان با رجب طیب ارودغان رئیس‌جمهوری ترکیه در حاشیه اجلاس ناتو نیز توافق حاصل شود.

دندیاس همچنین پیروزی تیم بسکتبال آنادولو افس ترکیه، با نتیجه ۸۶-۸۱ در مقابل تیم بارسلونای اسپانیا را تبریک گفت.

مولودچاووش‌اوغلو نیز گفت: ترکیه آماده مذاکره بدون شرط با یونان برای تقویت روابط دو جانبه در تمام زمینه‌هاست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 13 =