کد خبر : 269551
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
-

پاراژ: دوپینگ‌های زیاد در وزنه برداری باعث حساسیت IOC بر روی پاورلیفتینگ شده است

پاراژ: دوپینگ‌های زیاد در وزنه برداری باعث حساسیت IOC بر روی پاورلیفتینگ شده است

رییس فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ در سفر به ایران گفت: دوپینگ‌های زیاد در رشته وزنه برداری باعث ایجاد مشکل برای این رشته در راه به رسمیت شناخته شدن از سوی IOC شده است.

به گزارش عصرقائم، نشست خبری گاستون پاراژ رئیس لوکزامبورگی فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ به همراه عبدالمهدی نصیرزاده رییس فدراسیون بدنسازی در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد.

پاراژ در ابتدای صحبت‌های خود گفت: قبل از اینکه رییس IPF شوم، به عنوان خزانه دار از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۲ مشعول به کار بودم و پس از آن نیز تا به امروز ریاست فدراسیون جهانی را بر عهده دارم. حضور من در ایران بخاطر کمک به توسعه این رشته در آسیا است. با مشکلاتی را درباره تعلیق برخی کشورها بخاطر دوپینگ پیش رو داشتیم. در حال حاضر ۳۹ کشور در آسیا عضو فدراسیون جهانی هستند و حضور ما در ایران در زمینه مباحث مربوط آموزش مربی و تمرینات ورزشی، داوری و مسایل مربدط به ضد دوپینگ خواهد بود.

رییس فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ افزود: بانوان در ایران از سال ۲۰۱۶ از مسابقات اندونزی در آسیا شرکت کردند و قرار است با همکاری فدراسیون بدنسازی ایران زمینه رشد هر چه بیشتر فعالیت بانوان ایرانی را فراهم کنیم. پاورلیفتینگ به دو صورت کلاسیک که بدون لوازم است برای حضور ابتدایی بانوان مناسب است تا سپس به مرور بانوان ایران و کشورهای مسلمان به مراحل حرفه‌ای‌تر برسند.

وی خاطرنشان کرد: از رییس فدراسیون بدنسازی برای همکاری خوب و نزدیک با فدراسیون جهانی تشکر می کنم و امیدوارم زمینه همکاری های بیشتر فراهم شود. در تلاشیم این رشته در کمیته بین المللی المپیک مطرح شود و به این هدف نزدیک شده‌ایم. یکی از مسائل مهم برای کمیته بین المللی المپیک مباحث مربوط به فعالیت بانوان و برابری جنسیتی است. خیلی مهم است بدانید فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ مورد تایید انجمن بازی های جهانی و آژانس جهانی ضد دوپینگ است. فدراسیون جهانی همکاری نزدیکی با وادا دارد و ورزشکاران این رشته باید تحت نظر فدراسیون جهانی به صورت رسمی فعالیت داشته باشند.

پاراژ ادامه داد: یکی از سازمان‌های مهم فدراسیون جهانی، ورزش‌های دانشگاهی است که مورد تایید IOC است و مسابقات دانشجویی نیز زیر نظر فدراسیون جهانی است اما از سال آینده مسابقات آن تحت نطر فدراسیون جهانی ورزش‌های دانشگاهی خواهد بود.

رییس فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ، در ادامه این نشست خبری در پاسخ به این سوال که چرا این رشته توسط IOC تاکنون تایید نشده و شاهد حضور این رشته در رویداد المپیک نیستیم، گفت: ابتدا باید اشاره کنم فرقی بین رشته ای که توسط IOC شناخته شود با اینکه جزو رشته های المپیکی باشد. ما باید مدارک و گزارشات را برای IOC بفرستیم تا زمینه تایید پاورلیفتینگ فراهم شود. اقداماتی را در این زمینه طی سال های اخیر انجام داده ایم. مقایسه رشته ما با وزنه برداری باعث می‌شد بررسی بیشتری داشته باشند.

وی افزود: همچنین یکی از مسائل مهم مبارزه با دوپینگ است که خوشبختانه ما مشکل جدی در این زمینه نداشته‌ایم. تا صحبت از ورزش‌های قدرتی می‌شود سریعا خیلی‌ها فکر می‌کنند بحث دوپینگ مطرح است. مسئله مهم این است که برخورد جدی با دوپینگ داریم و فقط نزدیک ۵ درصد با مشکل دوپینگ روبه‌رو بوده‌ایم. بیشتر در آسیا با مشکل دوپینگ روبرو هستیم و برنامه‌های خوبی برای آگاهی سازی در میان کشورهای آسیایی داریم. در ورزش‌هایی مثل ما که پول زیادی در آن نیست ورزشکاران باید بدانند برای رسیدن به مدال نباید سمت دوپینگ بروند. دوپینگ‌های زیاد در وزنه برداری مشکلات زیادی را برای رشته‌های قدرتی مثل ما ایجاد کرده و باعث شده آن‌ها حساسیت زیادی برای به رسمیت شناختن رشته‌های قدرتی مثل پاورلیفتینگ داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + 2 =