کد خبر : 269529
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
-

تاکید وزیر دفاع آمریکا بر تقویت آتش‌بس غزه در تماس تلفنی با گانتز

تاکید وزیر دفاع آمریکا بر تقویت آتش‌بس غزه در تماس تلفنی با گانتز

وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، ضمن تاکید بر هماهنگی نزدیک درخصوص اولویت‌های نظامی مشترک، از تمایل واشنگتن برای تقویت آتش‌بس در نوار غزه خبر داد.

به گزارش عصرقائم، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده به‌صورت تلفنی درباره مسائل منطقه غرب آسیا گفت‌وگو کرد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، این تماس تلفنی که روز شنبه انجام گرفته بر تقویت آتش‌بس یکجانبه رژیم صهیونیستی با نوار غزه متمرکز بود.

در بیانیه منتشر شده توسط پنتاگون درباره این گفت‌وگو آمده است: «آستین بر حمایت همه‌جانبه از امنیت اسرائیل تاکید کرد. او حمایت دولت [آمریکا] از تقویت آتش‌بس [با نوار غزه] جهت استقرار امنیت پایدار را نیز اعلام کرد».

گانتز در حالی با آستین به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد که «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی قرار است به‌زودی به واشنگتن سفر کرده و گفت‌وگوهای مفصلی با مقام‌های نظامی آمریکایی درخصوص بازگشت این کشور به توافق هسته‌ای ایران داشته باشد.

وزیر دفاع آمریکا در تماس با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، به تل‌آویو اطمینان داد که درخصوص اولویت‌های نظامی مشترک در تماس و ارتباط نزدیک خواهند بود. وبگاه تایمز اسرائیل، یکی از این اولویت‌های نظامی مشترک را مسئله ایران برشمرد.

بر اساس این گزارش، طرف اسرائیلی هنوز بیانیه‌ای درباره این گفت‌وگوی تلفنی منتشر نکرده است.

پیش از این، «میشل باشلت» کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل طی گزارشی درباره جنگ اخیر رژیم صهیونیستی با نوار غزه، تاکید کرد که هیچ مدرکی دال بر استفاده از تأسیاست غیرنظامی در غزه توسط گروه‌های مقاومت پیدا نکرده‌اند. (جزئیات بیشتر)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه − 2 =