کد خبر : 269556
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
-

انتخاب بهترین دبیرستان های تهران دخترانه و پسرانه

انتخاب بهترین دبیرستان های تهران دخترانه و پسرانه

آشنایی با ویژگی های بهترین مدارس دخترانه تهران برای متوسطه اول و دوم و معیارهایی که برای انتخاب یک دبیرستان خوب باید در نظر گرفت.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام مدرسه مدبران، این روزها انتخاب مدرسه و دبیرستان خوب برای دانش آموزان تبدیل به یکی از نگرانی‌های اصلی والدین شده است. دانش آموزان می‌خواهند بدانند یک مدرسه موفق چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ از طرفی آیا پرداخت شهریه در بهترین دبیرستان های دخترانه و پسرانه به معنای تضمین موفقیت درسی و شخصیتی فرزندانمان است؟ هنگام انتخاب مدرسه خوب باید چه معیارهایی را در نظر بگیریم؟ در این متن قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم تا به شما عزیزان در انتخاب دبیرستان متوسطه اول و دوم کمک کنیم.

توجه به علایق دانش آموزان

یکی از معیارهای بسیار مهم برای انتخاب مدرسه خوب این است که مطمئن شویم مدرسه مورد نظر واقعا به علایق دانش آموزان اهمیت می‌دهد. هدف مدارس برتر قبولی در رشته‌ای است که هم مورد علاقه دانش آموز باشد و هم آینده شغلی مناسبی داشته باشد. در بهترین دبیرستان های تهران به این موضوع توجه می‌شود که هر دانش آموزی بیشتر به چه مشاغل و حرفه‌هایی علاقه دارد. به‌عنوان مثال شاید یکی از دانش آموزان رشته تجربی به کارهای آزمایشگاهی علاقه بیشتری داشته باشد. در این صورت رشته پزشکی کاملا مناسب این فرد نخواهد بود.

استفاده از کادر متخصص و متعهد

پرسنل و کادر دبیرستان های خوب تهران (مشاوران تحصیلی، اساتید، کادر اجرایی و مدیریتی) نقش بسیار مهمی در بهبود شخصیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارند. مخصوصا مشاوران مدرسه، وجود مشاوران متخصصی که دغدغه‌های نوجوانی دانش آموزان را درک می‌کنند، از معیارهای انتخاب بهترین مدرسه تهران (چه دخترانه و چه پسرانه) محسوب می‌شود. در صورتی که این مشاوران با علوم تربیتی و روانشناسی نیز آشنایی داشته باشند، تاثیر بیشتری در بهبود وضعیت روحی دانش آموزان مدرسه دارند. این موضوع برای دانش آموزان دبیرستانی دوره دوم متوسطه که در این سنین بیشتر با مشکلات دوره نوجوانی و جوانی مواجه هستند، اهمیت بیشتری دارد. وجود چنین مشاورانی می‌تواند تاثیر زیادی در انتخاب بهترین دبیرستان دخترانه یا پسرانه داشته باشد.

غافل نشدن از دانش آموزان پایه دهم و یازدهم

به دلیل اهمیت کنکور سراسری و قبولی در این آزمون، بسیاری از بهترین مدارس تهران و سایر شهرها روی پایه دوازدهم متمرکز می‌شوند و توجه کمتری به دانش آموزان پایه‌های دهم و یازدهم می‌شود. در برخی از بهترین مدارس دخترانه و پسرانه مشاهده می‌شود که دانش آموزان پایه‌های دهم و یازدهم از داشتن یک مشاور تحصیلی خوب برای رشته خودشان محروم هستند. در حالی که انرژی کادر مشاوره‌ای مدارس معطوف به دانش آموزان پایه دوازدهم شده است. این کم توجهی به دانش آموزان پایه ممکن است باعث بی‌انگیزگی آنها نسبت به آموزش و مدرسه شود.

البته می‌دانیم که دانش آموزان پایه دوازدهم که داوطلبان کنکور محسوب می‌شوند وضعیت حساس‌تری دارند و باید توجه بیشتری به آنها صورت گیرد. بنابراین منظور ما این است که در یک مدرسه خوب وظیفه کادر مدرسه این است که از دانش آموزان پایه غافل نشده و آنها را از یاد نبرند و برای پیشرفت تحصیلی آنها نیز برنامه‌ای مدون و مشخص داشته باشند. اما در نهایت با توجه به وضعیت آموزشی کشور و اهمیت کنکور سراسری، طبیعی است که در دبیرستان های متوسطه دوم، دوازدهمی‌ها در مرکز توجه قرار بگیرند.

امکانات آموزشی مناسب در بهترین مدارس

در سال گذشته که شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی ناگهانی مدارس کشور شد، این موضوع اساسی به همه ما ثابت شد که اهمیت بهره‌مندی از امکانات آموزشی مناسب در بهترین مدارس دخترانه و پسرانه موضوع بسیار مهمی است. در حالی که تا چند ماه پس از تعطیلی مدارس حتی بسیاری از دبیرستان های خوب تهران امکانات مناسبی برای آموزش آنلاین نداشتند، برخی از مدارس دیگر از همان ابتدا و بدون معطلی و با استفاده از زیرساخت‌هایی که از گذشته فراهم کرده بودند، آموزش آنلاین را شروع کردند. طبیعی است که دانش آموزان چنین دبیرستان هایی مشکلات ناشی از تعطیلی مدارس را کمتر تجربه کردند.

دبیرستان دخترانه مدبران بارسا

یکی از مدرسه های خوب تهران که تمام معیارهای گفته شده در این مطلب را دارد، دبیرستان دخترانه مدبران است. این دبیرستان یکی از بهترین مدارس دخترانه تهران است که از امکانات آموزشی پیشرفته و همچنین حضور اساتید باتجربه برای کنکور و پایه بهره می‌برد. دبیرستان مدبران که یک بار هم جایزه بهترین سیستم آموزشی خاورمیانه و منطقه MENA را کسب کرده است، توجه زیادی به رشد شخصیتی دانش آموزانش دارد و برای آنها به‌صورت منظم کلاس‌های روانشناسی برگزار می‌کند. بچه ها در این مدرسه به غیر از داشتن مشاور تحصیلی خصوصی، یک برنامه ریز تحصیلی دارند و از نعمت وجود روانشناس در مدرسه بهره می‌برند و در طی یک سال با دادن چندین تست روانشناسی به خودشناسی خیلی بالایی می‌رسند که زمینه ساز موفقیت آنها در آینده می‌شود.

دبیرستان دخترانه مدبران در سال‌های گذشته تعداد زیادی از رتبه‌های برتر کنکور را پرورش داده است. دلیلی که رتبه‌های مدرسه مدبران موفقیت خود را مدیون آن می‌دانند، کلاس‌های خودشناسی است که به آنها کمک کرده است اعتماد به نفس و عزت نفس بالاتری داشته و بتوانند اضطراب خود را در سال کنکور بهتر از سایرین مدیریت کنند و انگیزه تحصیلی بیشتری داشته باشند. آنها می‌گویند کلاس‌های روانشناسی مدرسه به غیر از تقویت اراده ما باعث شد تا زندگی بهتری داشته باشیم و خوشحال‌تر باشیم و با انرژی بیشتری سختی درس خواندن را متحمل شویم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مدرسه مدبران و شرکت در آزمون ورودی:

تماس با شماره ۰۲۱۲۲۶۷۷۹۱۷

ارسال عدد ۴۲ به ۳۰۰۰۹۰۹۰۳۰

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =