کد خبر : 269532
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
-

مشکلات فضای آموزشی پایتخت!

مشکلات فضای آموزشی پایتخت!

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: سرانه فضای آموزشی استان تهران به طور میانگین ۳.۸ متر مربع است در حالی که میانگین سرانه فضای آموزشی کشور ۵٫۲ متر مربع است و البته بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، این عدد تقریباً ۸.۴ مترمربع است.

به گزارش عصرقائم، جاسم حسین پور مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در گفت‌وگو ، در خصوص وضعیت فضاهای آموزشی شهر تهران، اظهار کرد: با عنایت خداوند متعال و اعتبارات خیلی خوبی که در سال‌های اخیر توسط دولت و مجلس برای توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی کل کشور مصوب شد و همچنین مشارکت بالای خیرین مدرسه‌ساز، فعالیت‌های خیلی خوبی در خصوص ایجاد فضاهای آموزشی و پرورشی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: البته به رغم همه این فعالیت‌ها، باز هم به دلیل جمعیت بالای دانش‌آموز و جابجایی جمعیت در شهرهای بزرگ کشور به ویژه در کلانشهر تهران، باز هم مشکلات فضاهای آموزشی و پرورشی هست.

حسین‌پور با بیان اینکه بسیاری از مدارس ما با استانداردها همخوانی ندارد و باید برخی از مدارس را تخریب کرده و بازسازی کنیم و بعضی از مدارس نیز نیاز به مقاوم‌سازی دارد، گفت: در مجموع تعداد زیادی از مدارس از تجهیزات به‌روز محروم هستند و امیدواریم که ان‌شاءالله با روندی که در پیش رو داریم یعنی نمایندگان مصوبات خوبی داشتند و دولت هم از آموزش و پرورش و توسعه فضاهای آموزشی حمایت و پشتیبانی کرد، در سال‌های آینده بتوانیم بخش عمده‌ای از این فضاهای آموزش و پرورش را حل و فصل کنیم.

وی درباره سرانه فضای آموزشی شهر تهران گفت: سرانه فضای آموزشی استان تهران به طور میانگین ۳.۸ متر مربع است در حالی که میانگین سرانه فضای آموزشی کشور ۵٫۲ متر مربع است. البته بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، این عدد تقریباً ۸.۴ مترمربع است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با بیان مجموع ۷ میلیون مترمربع فضای آموزشی در این استان داریم، افزود: اگر بخواهیم به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برسیم باید به اندازه فضای موجود، فضا ایجاد کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + 9 =