کد خبر : 269544
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
-

لیگ پاورلیفتینگ بانوان در آینده برگزار می شود

لیگ پاورلیفتینگ بانوان در آینده برگزار می شود

رییس فدراسیون بدنسازی از قبول پیشنهاد ایران در برگزاری اولین دوره پاورلیفتینگ جام باشگاه های جهان در ایران خبر داد.

به گزارش عصرقائم، عبدالمهدی نصیرزاده رییس فدراسیون بدنسازی در نشست خبری خود که به همراه گاستون پاراژ رییس فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد، با اشاره به سفر گاستون پاراژ به ایران، گفت: سال ها بود این رشته توسط خانم ها به صورت زیرزمینی برگزار می شد اما اخیرا مجوز فعالیت آن ها به صورت رسمی از وزارت ورزش صادر شد. ما از یکی از مدرسین فدراسیون جهانی در این سفر دعوت کردیم که امروز کلاس آموزشی برای بانوان ایران برگزار شود. مقر کنفدراسیون پاورلیفتینگ آسیا در ایران است و آقای سلطانی مسئولیت آن را بر عهده دارد. همکاری بسیار خوبی داریم و قطعا شاهد اتفاقات خوشایندی خواهیم بود.

وی افزود: پیشنهاد برگزاری مسابقات جام باشگاه های جهان را دادیم و قرار است اولین دوره آن از ۵ تا ۸ مرداد به میزبانی ایران برگزار شود. رییس فدراسیون جهانی فردا برای افتتاح لیگ پاورلیفتینگ به بابلسر سفر می کند و روز سه شنبه با وزیر ورزش و رییس کمیته المپیک دیدار می کند و پس از آن با معاون وزیر علوم و همچنین اعضای کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی دیدار خواهد داشت.

نصیرزاده تصریح کرد: هدف ما این است پاورلیفتینگ وارد بازی های آسیایی شود. مهمترین معضل در این رشته بحث دوپینگ است. رییس فدراسیون جهانی از ما خواسته اند در مسابقات داخلی کشور مبارزه جدی با دوپینگ داشته باشیم و بر همین اساس در مسابقات قهرمانی کشور با حضور ماوران نادو از ورزشکاران تست دوپینگ گرفته می شود. در مسابقات ورلد گیمز که پاورلیفتینگ ۵ دوره حضور داشته، آمار دوپینگ پاورلیفتینگ نزدیک به صفر و بسیار کمتر از رشته های دیگر بود. وقتی فدراسیون جهانی ورزش های دانشگاهی این رشته را به رسمیت می شناسد قطعا نهادهای بین المللی ورزش نیز آن را به رسمیت می شناسند و می توانیم در آینده شاهد حضور پاورلیفتینگ در بازی های آسیایی باشیم. مخاطبان این رشته از بسیاری از رشته های دیگر بیشتر است و جامعه آماری بالایی دارد.

رییس فدراسیون بدنسازی در پاسخ به این سوال که قهرمانان این رشته آیا مورد حمایت های مالی از سوی مسئولان قرار می گیرند یا خیر، گفت: ما هیچ اعزامی را بدون مجوز شورای برون مرزی نخواهیم داشت. اینکه پاداش به قهرمانان این رشته تعلق بگیرد باید بگویم این رشته جزو اولویت های درجه ۳ است.

وی تصریح کزد: حتما لیگ پاورلیفتینگ بانوان را نیز در آینده برگزار می کنیم اما لازمه آن آموزش های ابتدایی بانوان در زمینه های داوری، مربیگری و تبحر ورزشکاران است.

به گزارش ایسنا، فرشید سلطانی رییس کنفدراسیون پاورلیفتینگ آسیا نیز در پاسخ به این سوال که چرا طی سال های اخیر خبری از فعالیت های او نبوده است، گفت: به این دلیل که رییس سابق فدراسیون بدنسازی همکاری لازم را نداشت و نمی توانستیم همکاری خوبی داشته باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − سه =