کد خبر : 269512
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۴۵
-

فرزام: اصلا به ماجرای انتخاب ملایی و نصیری ورود نکردم

فرزام: اصلا به ماجرای انتخاب ملایی و نصیری ورود نکردم

سرمربی تیم ملی قایقرانی روئینگ‌ گفت: به هیچ عنوان به ماجرای انتخاب ملی پوش اعزامی به المپیک ورود نمی‌کردم و سوتفاهم به وجود آمده بین دو ورزشکار هم مطمئنا برطرف می‌شود.

به گزارش عصرقائم، افشین فرزام در گفت‌وگو ، درباره برنامه آماده‌سازی نازنین ملایی برای حضور در المپیک توکیو بیان کرد: همانطور که اردو را در تهران جلو می‌بریم،  بررسی‌هایی خواهم داشت که در صورت امکان اردو را به یک شهر دیگر منتقل کنیم و نیم نگاهی هم به اردوی برون مرزی داریم که البته باید رایزنی کنیم و ببینیم با توجه به محدودیت های کرونایی امکان آن وجود دارد یا خیر. هدف ما این است که در المپیک توکیو نسبت به المپیک ریو که خودم هم حضور داشتم، رنکینگ بهتری به دست بیاوریم.

سر مربی تیم ملی روئینگ در مورد دلخوری که بین نازنین ملایی و بهمن نصیری که هر دو شاگردش هستند پیش آمد، گفت: در کار کردن با ورزشکاران  سطح بالا وجود این چنین مسائلی یک مقدار طبیعی است اما فکر می‌کنم طرز بیان گفتار و شکلی که بازتاب داده شد، یک مقدار  سوءتفاهم ایجاد کرد وگرنه این دو نفر از قبل هم می‌دانستند که رقیب هم هستند با این وجود در کنار هم تمرین و یکدیگر را تشویق می‌کردند. از این به بعد هم مطمئن باشید همین مسئله وجود خواهد داشت و سوءتفاهم به وجود آمده برطرف می‌شود.

فرزام در پاسخ به این پرسش که به ماجرای انتخاب فردی که به المپیک برود، ورود کرد یا خیر، گفت: اصلاً این کار را نکردم و اگر هم فدراسیون می‌خواست به هیچ عنوان ورود نمی‌کردم و باید یکی بیرون از تیم این کار را انجام می‌داد. بهترین کار همین بود که کمیته فنی، هیات رئیسه و فدراسیون که از بیرون نظاره گر این ماجرا بودند انتخاب را انجام می‌دادند و تا جای ممکن عدالت را برقرار می‌کردند.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا برای او فرقی نمی‌کرد که کدام یک به المپیک بروند، تاکید کرد: نصیری و ملایی هردو خصوصیت های خاص خود را داشتند و وقتی هر دوی آن‌ها را بر روی کفه ترازو قرار می دادم کامل با هم مساوی بودند. من خیلی دوست داشتم که هر دو به المپیک بروند و قوانین جدید فدراسیون جهانی واقعا ایراد داشت و حداقل باید در جنسیت های مختلف استثنا قائل می‌شد. اگر ما دو ورزشکار  هم جنس داشتیم که باید از میان آن‌ها یکی به المپیک می رفت، انتخاب خیلی راحت‌تر بود چون مسابقه انتخابی برگزار می‌کردیم و در نهایت فرد برنده انتخاب می‌شد اما ملایی و  نصیری از دو جنسیت متفاوت بودند و امکان اینکه بخواهیم آنها را با هم قیاس کنیم وجود نداشت و حتی زمانی که آن‌ها را نسبت به رقیبان خودشان هم مقایسه می‌کردیم به نتیجه یکسانی رسیدیم.

او در مورد اینکه مدت زمان باقیمانده برای آماده سازی ملایی جهت حضور در  المپیک کافی است یا خیر، گفت: یکی از ایرادات کار ما این است که در فاصله کمی تا المپیک مسابقات  کسب سهمیه برگزار شد و ما مجبور بودیم که اوج آمادگی را برای مسابقات بگذاریم تا سهمیه را بگیریم و نمی‌توانستیم ریسک کنیم. الان هم که مدت زمان زیادی تا بازی‌ها باقی نمانده است واقعاً کار آماده‌سازی را یک مقدار برای ما سخت کرده است.

فرزام در مورد حضور بهمن نصیری و دیگر نفرات در اردوی تیم ملی رویینگ تصریح کرد: نصیری فعلا درگیر استخدام خود است و چون باید پیگیر باشد و رفت و آمد زیادی داشته باشد به محض این که کارش روی روال اداری بیفتد بلافاصله در اردو حاضر می‌شود چون یک ماه و نیم بعد از المپیک مسابقات قهرمانی جهان را در چین داریم که به احتمال زیاد برگزار می‌شود. برای بازی‌های آسیایی هم قرار است اردوی تیم ملی تشکیل شود اما برای حضور تعداد نفرات بیشتر در اردو  نیاز به قایق های جدید داریم. همچنین قرار است مقداری پارو خریداری شود به محض اینکه این تکلیف این مسائل مشخص شود، اردوها را برای بازی‌های آسیایی آغاز می‌کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =