کد خبر : 269501
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۵۵
-

استیلی: بحرین و عراق در اندازه‌ی فوتبال ایران نیستند

استیلی: بحرین و عراق در اندازه‌ی فوتبال ایران نیستند

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید تیم‌های ملی فوتبال عراق و بحرین در حد و اندازه فوتبال ایران نیستند.

به گزارش عصرقائم، حمید استیلی در گفت‌وگو ، درباره شرایط این روزهای تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد: تیم ملی فوق العاده خوبی داریم که یک نسل بسیار خوب را در خدمت خود دارد. تا به حال ما در تیم ملی این تعداد بازیکن لژیونر وجود نداشت که این بسیار برای تیم ملی خوب است. همه بازیکنان تیم ملی بسیار خوب هستند و الان هم که لیست تیم ملی اعلام شده و تیم در اردو است باید به نظر کادر فنی احترام بگذاریم و امیدوار باشیم تا تیم بهترین نتیجه را بگیرد.

وی افزود: چون بازی‌های تدارکاتی زیادی برگزار نکردیم این موضوع کار ما را سخت می‌کند اما تیمی در اختیار داریم که سال‌هاست در کنار هم بازی می‌کنند و در جام جهانی هم بوده‌اند. بنابراین در این تیم نباید تغییرات زیادی ایجاد کنیم چون زمان کافی تا شروع بازی‌ها نمانده است. اگر زمان کافی وجود داشت قطعا می‌شد از سرمربی تیم ملی انتظار داشت که روند تغییرات را آغاز کند اما الان خیلی نباید در تیم تغییر ایجاد کنیم چون استراتژی ما این است که چهار بازی پیش رو را ببریم و نتایج خوبی بگیریم. برای رسیدن به این هدف هم باید سعی کنیم کار دفاع تیمی را به خوبی انجام بدهیم.

او درباره قدرت خط حمله ایران و عملکرد بازیکنانی همچون مهدی طارمی و سردار آزمون اظهار کرد: فوتبال یک بازی تیمی است بنابراین ما هم باید در خط حمله عملکرد خوبی داشته باشیم و هم در خط دفاع خوب کار کنیم. اگر همه تیم در فاز هجومی شرکت می کنند وقتی توپی از دست می رود همه بازیکنان برای دفاع از دروازه باید عمل کنند. به اعتقاد من مهمترین عاملی که باعث می‌شود تیم ملی نتیجه بگیرد همبستگی تیمی است. اگر بازیکنان هم در خط حمله و هم در خط دفاع وظایف شان را انجام بدهند، قطعا ما می‌توانیم نتایج خوبی را بگیریم. درست است که بازی‌های پیش رو برای ما بسیار حساس است اما عراق و بحرین اندازه فوتبال ما نیستند. گاهی اتفاقاتی رقم می خورد که فقط باعث حساسیت بازی می‌شود.

استیلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اضافه شدن کریم باقری به اردوی تیم ملی اشاره کرد و گفت: آمدن کریم باقری به اردوی تیم ملی یک اتفاق بسیار خوب بود چون او قطعا می‌تواند به تیم ملی کمک کند. ای کاش زودتر با کریم باقری صحبت می‌کردند تا در جریان پیوستنش به تیم ملی باشد نه اینکه حالا بخواهند موضوع را رسانه‌ای کنند اما می‌شد زودتر از این‌ها موضوع را به کریم باقری گفت تا او تمرکزش بیشتر روی تیم ملی باشد. با این حال کریم باقری خصوصیاتی دارد که در رابطه با نظم و انضباط و دور کردن حاشیه از تیم می‌تواند کمک کند. ما در این بازی‌ها دیگر فرصت اشتباه نداریم. باید تیم بهترین عملکردش را داشته باشد تا برابر رقبا نتیجه بگیریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 7 =