کد خبر : 269413
تاریخ انتشار : شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
-

۶ درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی در مازندران ساخته می‌شود

۶ درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی در مازندران ساخته می‌شود

مرکز دیالیز میاندورود با حضور نمایندگان ساری و میاندورود، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و خیرین در مرکز بهداشتی درمانی حاج مصطفی آشوری سورک افتتاح شد.

به گزارش عصرقائم، افتتاح مرکز دیالیز میاندورود با حضور نمایندگان ساری و میاندورود، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، فرماندار و مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندورود و خیرین در مرکز بهداشتی درمانی حاج مصطفی آشوری سورک برگزار شد.

رقیه انوری مدیر شبکه بهداشت میاندورود با بیان اینکه این مرکز با پنج تخت فعال از اسفند سال گذشته به صورت غیررسمی به بهره برداری رسید و در یک شیفت به بیماران خدمت رسانی می‌شود، اظهار کرد: به‌دنبال این هستیم که شیفت عصر را هم فعال کنیم و در صورت اجرا، این پتانسیل هم وجود دارد که بیماران شهرستان‌های دیگر را نیز خدمت رسانی کنیم.

انوری با اشاره به اینکه ساختمان مرکز دیالیز توسط خیر ارزشمند حاج مصطفی آشوری در گذشته ساخته شده بود، بیان کرد: تجهیز مرکز دیالیز سورک چهار و نیم میلیارد تومان هزینه شد که نیمی از آن را خیرین و مابقی توسط دانشگاه علوم پزشکی تامین اعتبار شد.

وی خاطرنشان کرد: آقای آشوری چراغ راه شدند برای کسانی که تمکن مالی داشتند و نمی‌دانستند در چه زمینه‌ایی کمک کنند و این فرهنگ سازی در شهرستان به‌وجود آمد و باعث شد خیلی از افراد برای کمک به بخش درمان پیش قدم شوند.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه قرار است ۶ درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی در استان ساخته شود که یکی از آنها در میاندورود خواهد بود، گفت: امیدواریم هر چه زودتر زمین مورد نظر تهیه و در اختیار قرار گیرد تا این درمانگاه ساخته شود.

بابایی افزود: درمانگاه سرپایی در مکان‌هایی که جمعیت کمی دارند ایجاد می‌شود که مردم در کوتاه ترین زمان ممکن به خدمات دسترسی پیدا کنند.

منصورعلی زارعی دیگر نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اینکه تامین سلامت و بهداشت مردم در قانون اساسی جزء وظایف اصلی حکومت است و هیچ منتی بر سر مردم نیست، تصریح کرد: بعد از انقلاب توفیقات خوبی داشتیم کارهای زیادی در حوضه بهداشت انجام شد ولی هنوز راضی نیستیم چون تامین سلامت مردم جزء ضرورات اجتناب ناپذیرو جزء ضرورت‌های ما در قانون اساسی است.

زارعی گفت: این مطلب را مقام معظم رهبری فرمودند که بیمار جز درد بیماری درد دیگری نباید داشته باشد، شایسته نیست فردی هم درد بیماری را بکشد هم نگران و دغدغه درمان را داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه ساخت درمانگاه تخصصی سازمان تامین اجتماعی در میاندورود، افزود: ما باید به‌دنبال بیمارستان باشیم، باید تامین اجتماعی را مجاب کنیم که در این منطقه بیمارستان ایجاد کند، متاسفانه در استان مازندران بیمارستان‌های خوبی ندارد و در مرکز استان یک بیمارستان حکمت داریم که در یک وسعت کم ساخته شده و پاسخگوی نیاز مردم نیست.

زارعی خاطرنشان کرد: اکثر مردم ما از قشر کشاورز و کارگر هستند که بیمه تامین اجتماعی دارند به همین دلیل باید در منطقه دنبال بیمارستان تامین اجتماعی باشیم.

وی با اشاره به افتتاح بخش دیالیز در سورک، اظهار کرد: افتتاح بخش دیالیز واقعا نیاز بود و کار بزرگی انجام شد چون بیماران دیابتی جز شرایط خاص هم از جهت روحی و هم از نظر بیماری و هزینه‌ها هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 13 =