کد خبر : 269411
تاریخ انتشار : شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
-

تشکیل شعب ویژه جرایم انتخاباتی در مازندران

تشکیل شعب ویژه جرایم انتخاباتی در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران از تشکیل شعب ویژه جرایم انتخاباتی در استان خبر داد.

به گزارش عصرقائم، حجت الاسلام محمدصادق اکبری در سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان با اشاره به تشکیل شعب ویژه جرایم انتخاباتی در استان، گفت: امیدواریم با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته، انتخابات پیش رو به بهترین شکل و در کمال سلامت و قانونمندی با حضور حداکثری مردم موقعیت شناس و ولایتمدار استان انجام شود.

وی انتخابات پیش رو را از مهم‌ترین انتخابات تاریخ شکوهمند ایران اسلامی برشمرد و افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری “رای مردم حق الناس است” و به تاسی از این تعبیر بسیارمهم، دستگاه قضایی استان درصیانت از آرا مردم و پیشگیری و برخورد با جرایم انتخاباتی قاطعانه عمل خواهد کرد.

اکبری گفت: دستگاه قضایی در مساله انتخابات در وهله اول رویکرد پیشگیرانه دارد و سعی برآن است با اقدامات مناسب از بروز هر گونه جرائم انتخاباتی پیشگیری شود، اما به هر دلیل در صورت بروز جرائم مختلف ازسوی نامزد‌های انتخاباتی، هواداران یا ناظران و مجریان، شعب ویژه درکمترین زمان وقاطعانه ودقیق به این پرونده‌ها رسیدگی خواهند کرد.

این مسئول حضور مسئولانه اعضای ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان مازندران را در پیشگیری و رسیدگی به جرایم احتمالی انتخاباتی مهم توصیف کرد و گفت: رعایت کامل اصل بی طرفی توسط اعضا، اجرای دقیق دستورالعمل ابلاغ شده و ورود مستمر وجدی دستگاه‌های متولی درجهت جذب مشارکت حداکثری مردم، برگزاری انتخابات سالم، بی اثرکردن خط دهی جریان‌های معاند و خنثی کردن عملیات روانی فضای مجازی بسیار موثر وضروری است.

اکبری تبیین دقیق و روشن شرح وظایف اعضای ستاد و رصد فضای مجازی را در پیشگیری از وقوع بسیاری از جرائیم انتخاباتی مورد تاکید قرار داد و افزود: کسانی که در فضای مجازی و رسانه‌های مختلف با ایجاد فضای التهابی در کشور، بر خلاف اراده ملت که همان حضور پر شور در پای صندوق‌های رای می‌باشد عمل کند، با آنان برخورد قاطع وبازدارنده می‌شود.

وی گفت: گزارش‌های تخلف افراد باید مستند ومستدل باشد تا با رسیدگی بهنگام، ارزش بازدارندگی آن نیز حفظ شود.

رییس کل دادگستری استان همچنین با تاکید برقانونمداری و رعایت اخلاق در تمامی مراحل انتخابات، افزود: نامزد‌ها وهواداران آن‌ها نباید برای اثبات خود اقدام به تخریب و توهین وبی حرمتی به دیگران کنند بلکه همه باید به رعایت قوانین انتخابات واخلاق، فضای سالم وپرشوری جهت جذب حداکثری ومشارکت بسیار مردم فراهم کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × دو =