کد خبر : 269347
تاریخ انتشار : شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
-

ازسرگیری فعالیت تالارها با ۵۰ درصد ظرفیت در مازندران

ازسرگیری فعالیت تالارها با ۵۰ درصد ظرفیت در مازندران

رئیس اتحادیه صنف رستوران و تالارداران مرکز مازندران با بیان اینکه از امروز تمامی تالارها در استان می‌توانند با رعایت پردتکل‌های بهداشتی و با رعایت ظرفیت ۵۰ درصدی، می‌توانند فعالیت خود را از سر گیرند؛ گفت: متاسفانه هیچکس از تالارداران حمایتی نکرد و هر چه قول و وعده و وعید به تالارداران دادند، هیچکدام‌شان عملی نشد.

به گزارش عصرقائم، محمدرضا یونسی در گفت‌وگو ، در خصوص آخرین وضعیت فعالیت تالارها در مازندران اظهار کرد: در حال حاضر با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، تالارهای پذیرایی با ۵۰ درصد ظرفیت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت کنند و مشکلی در این رویه وجود ندارد.

وی افزود: از امروز تمامی تالارها در استان می‌توانند با رعایت پردتکل‌های بهداشتی و با رعایت ظرفیت ۵۰ درصدی، می‌توانند فعالیت خود را از سر گیرند.

رئیس اتحادیه صنف رستوران و تالارداران مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: در مرکز استان ۳۲ تالار پذیرایی، ۱۰ رستوران و ۲۰ چلوکبابی فعالیت دارند که از امروز این تالارها می‌توانند با رعایت پروتکل‌ها، مشتری حضوری داشته باشند.

یونسی ادامه داد: از امروز، مجوز برگزاری مراسمات در تالارها به شرط رعایت ظرفیت ۵۰ درصدی و پروتکل‌های بهداشتی صادر شده است.

وی بیان کرد: تالارداران جزو صنوفی بودند که طی ایام کرونا از ابتدا تاکنون، بیشترین تعطیلی را داشتند و متحمل خسارت‌های هنگفتی شدند.

رئیس اتحادیه صنف رستوران و تالارداران مرکز مازندران، عنوان کرد: خیلی از واحدها به دلیل تعطیلی و استیجاری بودن، مجبور به تعطیلی شدند که این مر باعث بیکاری، کارگران تالارها نیز شد.

یونسی تصریح کرد: متاسفانه هیچکس از تالارداران حمایتی نکرد و هر چه قول و وعده و وعید به تالارداران دادند، هیچکدام‌شان عملی نشد؛ گفتند وام می‌دهیم، یک شرایطی اعلام کردند که هیچ تالارداری نتوانست وام بگیرد؛ گفتند وام بلاعوض می‌دهیم یک قرون نداند؛ از آن سو، مالیات‌ها را سر ساعت از تالارداران می‌گیرند؛ پول آب و برق و گاز را اگر ندهی، قطع می‌شود و پول بیمه را ندهی جریمه می‌شوی و به طور کل در نهایت تالارداران تحت فشارهای گوناگون طی این ایام بودند و هستند.

وی تاکید کرد: خیلی از تالارداران در سطح استان، مستاجر هستند و متاسفانه تعطیلی‌ها موجب شد تا خیلی از تالارداران که هزینه هنگفتی هم برای سرمایه گذاری کرده بودند، ناچار به تعطیلی و زیان فراوان شدند.

رئیس اتحادیه صنف رستوران و تالارداران مرکز مازندران، متذکر شد: خیلی از سفره‌خانه‌ها نیز طی این ایام مجبور به تعطیلی شدند، کارگران‌شان بیکار شدند و خیلی از وسایل و تجهیزات‌شان را زیر قیمت به سمساری‌ها فروختند و متحمل خسارات ریالی فراوانی شدند.

یونسی یادآور شد: امیدواریم شرایط فعالیت به یک ثبات برسد و تالارداران بتوانند در این روزهای سخت، از پس هزینه‌ها بر بیایند و دولت هم برنامه منسجم و عملی برای حمایت از تالاردارن اعلام و اجرایی کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × یک =