کد خبر : 269071
تاریخ انتشار : جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۲۰
-

مسئولان به شغل‌های غیردولتی توجه نمی‌کنند

مسئولان به شغل‌های غیردولتی توجه نمی‌کنند

تولیدکننده جوان ساروی گفت: تا کنون هیچ حمایتی نشده ام و برای تغییر و پیشرفت در کارم نیازمند حمایت مسئولان هستم و از مسئولان می خواهم بیشتر به شغل‌های غیر دولتی توجه کنند.

به گزارش عصرقائم، مسئولان باید از شغل های غیر دولتی حمایت کنند تا اشتغال در جامعه پایدار شود.

برای داشتن جامعه و اقتصاد پایدار باید اشتغال پایدار داشته باشیم
اشتغال پایدار هم نیازمند حمایت مسئولان است.

بسیاری از جوانان با تلاش و پشتکار و سرمایه اولیه و اندک ،خود اشتغالی ایجاد می کنند اما برای ادامه و گسترش فعالیت های خود و حتی ایجاد اشتغال برای دیگر جوانان جامعه نیازمند حمایت هستند.

فرهاد اسکندری جوان پر تلاش ساروی که از سن ۱۴ سالگی وارد بازار کار شد ومدت ۱۰ سال در یک کارگاه کابینت سازی فلزی و سپس mdf شاگردی کرد در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: پس از ۱۰ سال با مهارت های که در این حرفه کسب کردم  با سرمایه اندکی که داشتم مشغول  کار شدم.

وی افزود: مدت ۱۰ سال است که در یک کارگاه اجاره ای مشغول تولید کابینت، کمد دیواری و… با تخته mdf هستم و برای ۴ نفر از جوانان شهرم  اشتغال ایجاد کردم  اما با شیوع بیماری کرونا مجبور شدم ۲ نفر از نیروها را  کم کنم و تنها با یک نیرو  به صورت ثابت ، یک نفر نیز کمکی و در صورت افزایش تقاضا کار کنم.

این جوان ساروی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا ۱۰۰ درصد در شغل ما تاثیر منفی داشته است تصریح کرد: هر اشتغالی برای پایدار ماندن و پیشرفت نیازمند، به روز رسانی است.

وی در ادامه افزود: در صورتی که مسئولان کشور ،استان و شهرستان  حمایت کنند و تسهیلات کم بهره در اختیار ما جوانان قرار دهند می توانیم با به روز رسانی دستگاه ها و افزایش دانش خود هم اشتغال پایدار ایجاد کنیم و هم نیروهای بیشتری در کارگاه ها جذب ومشکل بیکاری جوانان که مهم ترین عامل مشکلات اجتماعی است رفع کنیم.

اسکندری با بیان اینکه  برای دریافت تسهیلات به بسیاری از دستگاه های دولتی مراجعه کرده ام اما توجه ای نکردند خاطرنشان کرد: تا کنون هیچ حمایتی نشده ام  و برای تغییر و پیشرفت در کارم نیازمند حمایت مسئولان هستم و از مسئولان می خواهم بیشتر به شغل‌های  غیر دولتی توجه کنند.

بسیاری از جوانان با همه ی مشکلاتی که داشتند با سرمایه ای اندک برای خود و تعدادی از جوانان بیکار شهرشان اشتغال ایجاد کردند و سر بار جامعه نشدند اما برای اینکه بتوانند در مسیر اشتغال خود باقی بمانند باید مسئولان به آنها توجه ویژه داشته باشند.

متاسفانه بانک ها تسهیلات کم بهره را به افراد و اشخاصی می دهند که هیچ دغدغه ای برای اشتغال جوانان، رفع بیکاری  و مشکلات جامعه ندارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − 7 =