کد خبر : 269204
تاریخ انتشار : جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
-

افزایش قدرت جمهوری اسلامی ایران با حضور حداکثری در انتخابات

افزایش قدرت جمهوری اسلامی ایران با حضور حداکثری در انتخابات

امام جمعه زیراب به سخنان رهبر معظم انقلاب درمورد تاثیر حضور حداکثری در انتخابات بر قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌الملل، اشاره کرد و گفت: رهبری فرمودند ثمره یک رای شما سالیان در داخل و خارج محسوس است.

به گزارش عصرقائم، حجت‌الاسلام محمد‌زمان رضایی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر زیراب به روایات و قرآن درمورد ذکر کثیر اشاره و اظهار کرد: امام صادق علیه السلام فرمودند: از سخت‌ترین چیزهایی که خداوند بر خلق واجب کرده، ذکر کثیر است. مقصود از ذکر کثیر هنگام حلال و حرام خداست.

وی افزود: تمام واجبات الهی حد و مرزی دارند جزء ذکر کثیر. منظور از آن در هنگام حلال و حرام یعنی انسان در هر گناهی قرار می‌گیرد، به یاد خدا بی‌افتد و گناه نکند و در امر واجب قرار بگیرد، به یاد خدا بی‌افتد و واجب را انجام دهد.
امام‌جمعه زیراب باتوجه به آیات قرآنی درمورد ذکر کثیر، یادآور شد: خداوند در سوره بقره می‌فرماید: به یاد من باشید تا من هم به یاد شما باشم. همان ذکر کثیر است. یا در سوره احزاب به ذکر لسانی و قلبی اشاره می‌کند. باید دانست اهل بیت محور شناخت و راه رسیدن به خدا هستند.
این مسئول به بخشی از وصیت‌نامه سپهبد شهید قاسم سلیمانی درمورد ولی‌فقیه ، خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی در بخشی از وصیت خویش فرمودند: ولایت فقیه تنها نسخه نجات‌بخش امت است. اشخاصی که خودشان را منسوب به سردار سلیمانی می‌دانند آیا در عمل به مانند ایشان هستند؟ سردار سه بار قسم خوردند که خیمه ولایت، خیمه رسول‌الله است. کسانی که خود پیرو امام و دوستدار سردار می‌دانند چطور سخنی جاری می‌کنند که مخالف ولی فقیه زمان است؟عده‌ای که در مقابل علی علیه‌السلام ایستادند روزی منسوب پیامبر بودند، روزی در خط مقدم جبهه قرار داشتند.
رضایی با اشاره به به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درمورد شورای نگهبان، گفت: فرمایش مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است، اگر در عمل ملتزم ولی فقیه هستیم در چنین مواقعی تابع محض باشیم. آقا فرمودند: عده‌ای فرصت را مغتنم شمردند تا از شورای نگهبان انتقام بگیرند.
وی به سخنان رهبر معظم انقلاب درمورد تاثیر حضور حداکثری در انتخابات بر قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌الملل، اشاره و خاطرنشان کرد: آقا فرمودند ثمره یک رای شما سالیان در داخل و خارج محسوس است. یادآور می‌شوم که در سال ۸۸ قبل از آن حوادث، اوباما سخنرانی کاملا منفعلانه‌ای درمورد انتخابات ایران داشت اما بعد از درگیری‌ها، حرف‌های دیگری علیه نظام زد و هنوز ادامه دارد. مقام معظم رهبری فرمودند: کسانی که مردم را از صندوق رای دور می‌کنند، دلسوز مردم نیستند.
امام‌جمعه زیراب افزود: مقام معظم رهبری درمورد بحث معیشتی، بیکاری و مافیای واردات نیز سخنانی داشتند. ایشان فرمودند: بحث این نیست که با کدام کشور رابطه داشته باشیم یا نداشته باشیم. اگر دلسوز مردم هستید، به مشکلات آنان رسیدگی کنید. اشاره‌ای هم به بحث تولیدات کشاورزی داشتند که به دلیل بی‌برنامگی‌ها، کشاورزان ضرر می‌کنند.
این مسئول با بیان اینکه مهم‌ترین فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره رد نکردن خطوط قرمز نظام، تصریح کرد: مهم‌ترین فرمایش مقام معظم رهبری این بوده که مراقب باشید خطوط قرمز نظام را رد نکنید.برای بدست آوردن موقعیت، نباید خطوط قرمز را رد کرد.
رضایی با اشاره به مناسبت پیش رو، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، با انتقاد به مسئولان سوادکوه در نبود همکاری لازم برای برپایی زورخانه در شهرستان، گفت: امام راحل و مقام معظم رهبری، درمورد اهمیت ترویج ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای تاکید زیادی داشتند. در سوادکوه چند سالی می‌شود که به‌دنبال برپایی زورخانه در شهرستان هستند اما متاسفانه مسئولین همکاری لازم را انجام نمی‌دهند.امیدواریم شورای جدید به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.
وی درمورد فتح اندلس خاطرنشان کرد: فتح آندلس غم و غصه‌ای است. روزی اسلام به جایی رسیده بود که توانست اروپا را فتح کند اما امروز به جایی رسیده که اروپایی‌ها به بهانه کشتن یهودی‌ها، غده سرطانی را در قلب امت اسلام قرار دادند و هر روز دست به جنایتی می‌زنند که سابقه نداشته است.
امام جمعه زیراب در پایان با اشاره به در پیش بودن سالگرد رحلت امام خمینی (ره) تاکید کرد: امام راحل احیاء کننده و زنده کننده اسلام ناب محمدی بودند‌‌.انتخاب امام خامنه‌ای به عنوان رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران، رهبری باهوش، فقیهی هوشمند و آگاه به مسائل روز، ولی فقیه و نائب امام‌زمان هستند.‌شمرهای زمان ما کسانی‌اند که مخالف ولی‌فقیه هستند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + هجده =