کد خبر : 269126
تاریخ انتشار : جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
-

استقبال فلسطین و انتقاد تل‌آویو از تشکیل کمیته تحقیقات شورای حقوق بشر درباره جنایات اسرائیل

استقبال فلسطین و انتقاد تل‌آویو از تشکیل کمیته تحقیقات شورای حقوق بشر درباره جنایات اسرائیل

وزارت خارجه فلسطین از تشکیل کمیته تحقیقات شورای حقوق بشر درباره جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر غزه استقبال کرد؛ اما وزارت خارجه دولت رژیم اشغالگر از این اقدام شورای حقوق بشر سازمان ملل انتقاد کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای از تصویب تشکیل کمیته تحقیقات شورای حقوق بشر درباره جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر غزه استقبال کرد.

این وزارتخانه ضمن تشکر از کشورهایی که به تشکیل این کمیته رای مثبت دادند، اعلام کرد: این تصمیم بیانگر تمایل جامعه بین‌الملل برای پیشبرد روند محاکمه، مجازات، اجرای قانون و حفاظت از حقوق بشر فلسطین است.

وزارت خارجه فلسطین در ادامه نسبت به مواضع کشورهایی که با تصویب این کمیته مخالفت کرده ابراز تاسف کرد و این اقدام آنها را غیر اخلاقی خواند و تاکید کرد، این کشورها سیاست دوپهلو را در پیش گرفته و با این شکل رای دادن جانبداری‌شان از جنایات رژیم اشغالگر را نشان دادند.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود تاکید کرد که برای تسریع در روند تشکیل کمیته مذکور تلاش خواهد کرد و خواستار کمک جامعه بین‌الملل به این کمیته و همکاری با آن شد.

در مقابل، وزارت خارجه دولت رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای به شدت از تصویب تشکیل کمیته تحقیقات شورای حقوق بشر درباره جنایات این رژیم در جنگ اخیر غزه انتقاد کرد و آن را “شکستی اخلاقی” خواند.

وزارت خارجه دولت رژیم صهیونیستی در این بیانیه مدعی شد: هدف از این تحقیقات سرپوش گذاشتن بر جنایات حماس است و به همین دلیل اسرائیل آن را رد کرده و با این تحقیقات همکاری نخواهد کرد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل در نشست پنج شنبه خود در ژنو، تشکیل کمیته تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را تصویب کرد.

تشکیل کمیته تحقیقات درباره جنایات رژیم اشغالگر با ۲۴ رای موافق در برابر ۹ رای مخالف و ۱۹ رای ممتنع اعضا صورت گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − سه =