کد خبر : 269008
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
-

گزارشی از سفر معاون بنیاد شهید به استان البرز

گزارشی از سفر معاون بنیاد شهید به استان البرز

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با جمعی از ایثارگران استان البرز خاطرنشان کرد: تعامل دوطرفه بین ایثارگران و بنیاد تأثیرات مثبتی در جهت قانون‌گذاری دارد و نظرات ایثارگران همیشه در قانون‌گذاری درنظر گرفته‌ شده است.

به گزارش عصرقائم، محمود پاکدل در ابتدای سفر خود به استان البرز با حضور در گلزار مطهر شهدای چهارصد دستگاه کرج به مقام شهدا ادای احترام کرد و پس از آن در نشست شورای اداری استان البرز به خدمات ارائه‌شده در طی سال‌های اخیر به ایثارگران اشاره کرد و گفت: برقراری کمک معیشت برای ۵۰ هزار نفر از ایثارگران و خانواده‌های آنان و حق پرستاری برای ۵۵ هزار نفر از والدین شهدا، افزایش مبلغ ماده ۲۲، اجرایی شدن بند «پ» ماده ۸۹ قانون برنامه ششم توسعه، همسان‌سازی حقوق شهدا، پرداخت دو مرحله معوقات مشمولین ماده ۳۸ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و پرداخت پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی از جمله خدماتی است که طی دو سال اخیر صورت گرفته و با تلاش‌های مهندس اوحدی و کارکنان بنیاد و همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی به ثمر نشسته است.

پاکدل ادامه داد: در بحث اشتغال ایثارگران نیز زیرساخت‌هایی در حال فراهم شدن است تا دغدغه ایثارگران در این زمینه کاهش پیدا کند. علاوه بر اجرای بند «ج» ماده ۸۷ قانون برنامه ششم و افزایش اعتبار و تعداد وام‌های خود اشتغالی تا به امروز چهار تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی متولی ایجاد اشتغال و ۳۰ تفاهم‌نامه با استانداری‌های سراسر کشور منعقد و ابلاغ شده است. انعقاد تفاهم‌نامه‌های دیگری نیز در حال پیگیری است که ان‌شاءالله در آینده نزدیک به امضا خواهند رسید.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با بیان این‌که برخی خدمات همچون احراز و کمیسیون پزشکی فقط مختص بنیاد هستند، گفت: بسیاری دیگر از امور و خدماتی که به ایثارگران ارائه می‌شود طبق قانون در اختیار بنیاد نبوده و دیگر دستگاه‌های اجرایی متولی آن هستند اما بنیاد پیگیری‌های لازم را در جهت تحقق این خدمات انجام داده و خواهد داد.

او با تأکید بر این‌که در روند خدمات‌دهی به ایثارگران همواره دو رکن قانون و تأمین اعتبار باید در نظر گرفته شود، بیان کرد: برای هر آیین‌نامه‌ای که در جهت خدمت به ایثارگران تصویب می‌شود باید تأمین اعتبار صورت گیرد، لذا در ابتدا باید قانونی تصویب شود که اعتبار آن تأمین شده باشد تا در روند اجرای آن قانون با مشکل مواجه نشویم. ارائه خدمات به ایثارگران در سریع‌ترین زمان و بهترین راه ممکن و تسهیل در ارائه خدمات به این عزیزان همچون الکترونیکی کردن خدمات از دیگر موضوعاتی است که در جهت ارائه خدمت به ایثارگران باید مدنظر قرار گیرد. بنیاد در بحث الکترونیکی کردن خدمات اقدامات خوبی انجام داده و در تلاش است تا ایثارگران بتوانند بیشتر خدمات مورد نیاز خود را در منزل دریافت کنند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در دیدار با جمعی از ایثارگران استان البرز خاطرنشان کرد: تعامل دوطرفه بین ایثارگران و بنیاد تأثیرات مثبتی در جهت قانون‌گذاری دارد و نظرات ایثارگران همیشه در قانون‌گذاری در نظر گرفته‌ شده است.

او در دیدار با پدر  شهید «رحیم فولادوند» و جانبازان «محمد نانکلی» و «سیدمحمد حسین ساجدی» از ایثار و مجاهدت آنان تجلیل کرد و گفت: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از تأکیدات مقام معظم رهبری و امام راحل بوده است. در این دیدارها ضمن برخورداری از معنویت این عزیزان، مشکلات ایثارگران نیز برطرف می‌شود.

پاکدل همچنین در دیدار با ابوالفضل فانی معاون عمرانی استانداری البرز گفت: اقدامات خوبی در راستای اجرای تفاهم‌نامه مسکن در استان البرز انجام‌ شده است اما ساخت و ساز و تأمین مسکن در حیطه اختیارات یک دستگاه نیست بنابراین هماهنگی بیشتری برای تحقق این امر لازم است. امید است این اقدامات و همکاری‌ها تداوم پیدا کند تا گامی مثبت برای جامعه ایثارگری استان برداشته شود.

او با بیان این‌که استان البرز به دلیل شرایط خاصی که داراست، به همان میزان که دارای ایثارگر است، پذیرای ایثارگران مهمان از دیگر استان‌ها است افزود: بخشی از سهام و سرمایه بیمارستان امام خمینی (ره) کرج متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران است بنابراین انتظار می‌رود این بیمارستان خدمات تخصصی را به جانبازان اعصاب و روان ارائه کند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با حضور در منطقه سیاهکلان از روند ساخت واحدهای مسکونی برای ایثارگران استان البرز بازدید و بر لزوم تسریع در اجرای پروژه تأکید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − 3 =