کد خبر : 269011
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
-

سنا لایحه لزوم رفع محرمانگی گزارش‌های مربوط به منشأ کووید ۱۹ را تصویب کرد

سنا لایحه لزوم رفع محرمانگی گزارش‌های مربوط به منشأ کووید ۱۹ را تصویب کرد

سنا چهارشنبه شب لایحه‌ای را که دفتر مدیریت اطلاعات ملی را به از طبقه‌بندی خارج کردن اطلاعات مربوط به منشأ کووید ۱۹ ملزم می‌سازد، تصویب کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از پایگاه خبری هیل، این لایحه به رهبری “جاش هاولی”، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت میزوری و “مایک بران”، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت ایندیانا به دفتر مدیریت اطلاعات ملی ۹۰ روز فرصت داده تا تمامی اطلاعات مربوط به ارتباطات بالقوه میان مؤسسه ویروس‌شناسی ووهان و منشأ بیماری ویروس کرونا را از حالت محرمانه خارج کند.

هاولی پیش از تصویب این لایحه، در صحن سنا گفت: مردم آمریکا حق دارند تا از منشأ کووید ۱۹ مطلع شوند. آنها حق دارند تا بدانند این پاندمی هولناک که به جهان و کشور ما شدیدا لطمه وارد کرده چطور آغاز شده و نقش چین در آغاز آن چه بوده است.

بران افزود: جامعه اطلاعات، اطلاعاتی دارد که باید در اختیار مردم آمریکا قرار گیرند.

از جمله گزارش‌های محرمانه‌های که این لایحه خواستار انتشار ان شده، فعالیت‌هایی است که در موسسه ویروس‌شناسی ووهان انجام شده از جمله فعالیت‌هایی که از جانب ارتش آزادی‌بخش خلق چین صورت گرفته و فعالیت‌های مرتبط با ویروس کرونا پیش از شیوع آن.

این لایحه همچنین از طبقه‌بندی خارج شدن جزئیات مربوط به هر محققی که در پاییز ۲۰۱۹ میلادی بیمار شده‌اند از جمله اسامی‌شان، علائم و اینکه آیا بیمارستان رفته‌اند یا خیر را الزامی می‌سازد.

این لایحه می‌خواهد که این اطلاعات در قالب یک گزارش غیرمحرمانه تقدیم کنگره شود.

این اقدام سنا در حالی صورت می‌گیرد که دانشمندانی که قبلا فرضیه‌های انتقال این ویروس از آزمایشگاهی در ووهان را کم اهمیت جلوه داده یا رد کرده بودند، در حال حاضر تاکید دارند که باید تحقیقات بیشتری در این باره صورت گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − 1 =