کد خبر : 268879
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۳۵
-

بسته شدن مراکز اخذ رای و آغاز شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه

بسته شدن مراکز اخذ رای و آغاز شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه

کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه با اشاره به عدم ثبت هیچ مورد نقض قانونی در انتخابات از بسته شدن مراکز اخذ رای در انتخابات ریاست‌جمهوری و آغاز شمارش آرا خبر داد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه از ملت این کشور برای پایبندی به قانون اساسی و قانون در حین انجام وظیفه ملی و حق‌شان در انتخابات از کمیته‌های قضایی فرعی و کمیته‌های انتخابات نیز به دلیل پایبندی کامل به قانون و برگزاری خوب روند انتخابات تشکر کرد.

بعد از بسته شدن مراکز اخذ رای کمیته‌های مراکز انتخابات شروع به شمارش آرا کردند.

براساس قانون انتخابات سراسری سوریه، کمیته مرکز انتخابات مسؤولیت شمارش آرا در مراکز، نیز اعلام نتایج، برگزاری سخنرانی‌های مربوط به انتخابات و ارجاع نتایج به کمیته عالی قضایی را در حضور نامزدها، نمایندگان و رسانه‌ها برعهده دارد.

پیشتر این کمیته مدت رای‌گیری را پنج ساعت تمدید کرده بود در حالی‌که قرار بود انتخابات راس ساعت هفت عصر پایان یابد اما به دلیل حضور گسترده مردم این روند پنج ساعت تمدید شد.

در کنار بشار اسد، رئیس‌جمهوری فعلی سوریه دو نامزد دیگر نیز حضور دارند. انتظار می‌رود اسد برای دور چهارم برای هفت سال دیگر پیروز انتخابات شود. این دوره اگر قانون اساسی سوریه تغییر نکند آخرین دوره ریاست‌جمهوری او خواهد بود.

براساس برآورد اولیه کمیته عالی قضایی انتخابات، نتایج دو روز بعد از تاریخ پایان شمارش انتخابات اعلام می‌شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =