کد خبر : 268918
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
-

افزایش ورشکستگی اروپایی‌ها

افزایش ورشکستگی اروپایی‌ها

رشد ورشکستگی کسب و کارهای اخیر در یک سال اخیر بی سابقه بوده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از مرکز آمار اروپا، شیوع کرونا کماکان تاثیر زیادی در وضعیت کسب و کارها در سطح اتحادیه اروپا داشته تا جایی که در سه ماهه نخست امسال رشد کسب و کارهای جدید تنها ۰.۳ درصد بوده است. از طرف دیگر کاهش مخارج مصرف کنندگان باعث شده طی همین مدت میزان ورشکستگی در بین کسب و کارها اروپایی به نسبت سه ماهه قبل آن ۵.۸ درصد بیشتر شود که این رقم طی یک سال اخیر بی سابقه بوده است. رکورد رشد ورشکستگی در اروپا مربوط به بهار سال ۲۰۱۵ بوده است.

اروپا یکی از آلوده ترین مناطق در زمان همه گیری کرونا محسوب می شود و ایتالیا، فرانسه و آلمان، سه کشور عضو اتحادیه اروپا هستند که جز ۱۰ کشور با بیشترین میزان مرگ و میر کرونایی در جهان محسوب می شوند.

در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بلغارستان با رشد ۱۲ درصدی شاهد بیشترین میزان ثبت کسب و کارهای جدید بوده و پس از این کشور نیز ایتالیا با ۶.۰ درصد و بلژیک با چهار درصد قرار دارند. از طرف دیگر میزان تاسیس کسب و کارهای جدید طی سه ماهه نخست امسال در پرتغال ۱۴.۹ درصد نسبت به سه ماهه چهارم کمتر شده است. این رقم برای اسلواکی ۲۴.۲ درصد و برای لتونی ۷.۹ درصد کاهش بوده است.

اتحادیه اروپا شامل ۲۷ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی، فنلاند، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =