کد خبر : 268947
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
-

آشتی ملی و انتخابات، محور دیدار مسؤولان لیبی و انگلیس

آشتی ملی و انتخابات، محور دیدار مسؤولان لیبی و انگلیس

معاون رئیس شورای ریاستی لیبی و سفیر انگلیس در این کشور طی دیداری در طرابلس، دو پرونده آشتی ملی و انتخابات پیش‌رو در لیبی را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، نجوی وهیبه، سخنگوی شورای ریاستی لیبی در رشته توییت‌هایی از دیدار موسی الکونی، معاون رئیس شورای ریاستی لیبی و نیکولاس هوپتون، سفیر انگلیس در لیبی در شهر طرابلس و بررسی آخرین تحولات سیاسی لیبی، پرونده آشتی ملی لیبی و اقدامات شورای ریاستی در این زمینه جهت فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات در تاریخ تعیین شده‌اش خبر داد.

وهیبه توییت کرد: دو طرف در این دیدار پرونده امنیتی لیبی در ارتباط با تامین امنیت مرزها، جلوگیری از مهاجرت‌های غیر قانونی و مبارزه با تروریسم و همچنین افق‌های همکاری مشترک دو کشور برای استفاده از تجربیات انگلیس در این زمینه را بررسی کردند.

سخنگوی شورای ریاستی لیبی افزود: هوپتون در این دیدار بر عمق روابط میان دو کشور، تلاش برای توسعه آنها و پایبندی کشورش به حمایت از ثبات لیبی تاکید کرد.

انگلیس و چهار کشور غربی دیگر ششم مه جاری در بیانیه مشترکی سهولت بخشیدن به انتخابات ۲۴ دسامبر آتی لیبی و توافق بر سر اصلی در قانون اساسی در مورد آن را خواستار شدند.

کشور نفت‌خیز لیبی از چند ماه قبل شاهد پیشرفتی سیاسی است، در تاریخ ۱۶ مارس گذشته دولت انتقالی منتخب در این کشور شامل یک دولت یکپارچه و یک شورای ریاستی ماموریت‌های خود را برای هدایت کشور به سمت برگزاری انتخابات پارلمانی و انتخابات ریاست جمهوری در ماه دسامبر بر عهده گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =