کد خبر : 268933
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
-

جف‌بزوس، ماه آینده از مدیرعاملی آمازون کنار می‌رود

جف‌بزوس، ماه آینده از مدیرعاملی آمازون کنار می‌رود

جف بزوس پنجم ژوییه (۱۴ تیر) از سمت مدیرعاملی آمازون کناره گیری می کند و اندی جاسی، مدیر واحد رایانش ابری آمازون زمام امور این شرکت را به دست می گیرد.

به گزارش عصرقائم، بزوس در نشست سالانه سهامداران آمازون گفت: این تاریخ را انتخاب کردیم، زیرا برای من احساسی است و ۲۷ سال پیش دقیقا در چنین روزی آمازون رسما به یک شرکت تبدیل شد.

آمازون در فوریه اعلام کرد بزوس امسال از سمت مدیرعاملی کناره گیری خواهد کرد. بزوس رییس هیات مدیره اجرایی آمازون خواهد شد و زمان بیشتری را برای ابتکارهایی مانند صندوق زمین بزوس، واشنگتن پست و صندوق آمازون دی وان صرف خواهد کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آمازون مسئله جانشینی مدیرعامل را محرمانه نگه داشته بود اما گمانه زنی شده بود که یا جاسی یا جف ویلک که اوت گذشته از سمتش به عنوان مدیر کسب و کار مصرف کننده جهانی آمازون بازنشسته شد، جانشین احتمالی بزوس خواهند بود.

جاسی پس از تحصیل در هاروارد، در سال ۱۹۹۷ به آمازون پیوست و در اوایل دوران حرفه ای خود به عنوان مشاور فنی نخست بزوس فعالیت کرد که به نوعی مدیر کارکنان بود و به وی اجازه می داد در همه نشست‌های مدیران ارشد حضور پیدا کند و در زمینه موضوعات مختلف نظر دهد.

همکاران فعلی و سابق جاسی می گویند چه از نظر ماهیت و چه از نظر تجربه، وی سایه بزوس و شبیه رییسش است.

جاسی، فرد دقیقی بوده و می تواند جزئیات کوچک مربوط به دیدارهایی که مدتها قبل برگزار شده بودند را به خاطر بیاورد.

وی همچنین مانند بزوس به مدیریت پروژه هایی که به آنها علاقه دارد، معروف است و چالشش به عنوان مدیرعامل، درک مصرف کننده و بخش‌های لجستیک کسب و کار است. واحد خدمات وب آمازون تحت هدایت اندی جاسی، نحوه خرید فناوری توسط شرکت‌ها را تغییر داد و خدمات رایانه ای را با عرضه از طریق اینترنت برای آنها ساده کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + ده =