کد خبر : 269045
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
-

تدوین سه ردیف مستقل در بودجه آموزش عالی برای خیرین

تدوین سه ردیف مستقل در بودجه آموزش عالی برای خیرین

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تدوین سه ردیف مستقل در بودجه آموزش عالی برای خیرین توسط دولت خبر داد.

به گزارش عصرقائم، دکتر محمدتقی نظرپور در آیین افتتاح سالن مطالعه خیرساز دانشگاه حکیم سبزواری، با اشاره به رویکرد وزارت علوم جهت استفاده از ظرفیت‌های خیرین در آموزش عالی گفت: دولت سه ردیف را در حوزه آموزش عالی برای خیرین اختصاص داده که این ردیف‌ها متناسب با نوع همکاری خیرین در سه محور عمرانی و تجهیز اماکن آموزشی، پژوهشی و آموزشی است.

وی افزود: هم اکنون در کشور ۱۷ میلیون مترمربع فضاهای آموزشی وجود دارد که یک میلیون متر مربع این فضاها با مشارکت خیرین ساخته شده است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با تاکید بر اینکه ظرفیت حضور خیرین بیش از این است، تصریح کرد: متاسفانه تاکنون نتوانستیم از ظرفیت خیرین در آموزش عالی حداکثر استفاده را ببریم و این اشکال از خود ما بوده است.

نظرپور با اشاره به قدم‌های خوبی که خیرین در آموزش و پرورش برداشته‌اند، افزود: باید بتوانیم تجربه خوبی را که خیرین در آموزش و پرورش رقم زدند در حوزه آموزش عالی نیز تکرار کنیم و از کمک و همراهی خیرین حداکثر استفاده را ببریم.

سالن مطالعه مرحوم شادروان حکمت شعار در خوابگاه بهار دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان پروژه وقف مشارکتی توسط کارگروه یاوران آموزشیار علمی آموزشی حیات طیبه احداث شده است.

این سالن مطالعه سبزواری در زمینی به مساحت ۲۰۰ مترمربع در تیرماه سال ۱۳۹۸ با حضور دکتر مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان و دکتر ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان، مسئولان شهری و دانشگاه کلنگ‌زنی شده بود.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم، از فعالیت‌های گذشته کارگروه یاوران آموزشیار علمی آموزشی حیات طیبه در سبزوار می‌توان به تکمیل ساخت دانشکده فنی و حرفه‌ای بقیة‌الله در سال ۱۳۹۴ و ساخت و تکمیل دانشکده علوم قرآنی سبزوار اشاره کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − 6 =