کد خبر : 268654
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۲۰
-

شایع ترین عفونت انگلی روده+درمان

شایع ترین عفونت انگلی روده+درمان

عفونت کرمک، شایع ترین عفونت انگلی روده در ایالات متحده است. این عارضه اغلب کودکان در سنین مدرسه را درگیر می کنند تا حدودی به این دلیل که این گروه سنی در شستن دست های خود کوتاهی می کنند.

به گزارش عصرقائم، کودکان خردسال اغلب هنگام بازی وسایل مشترکی دارند یا با یکدیگر مسواک می زنند که این امر می تواند آنها را در معرض عفونت مجدد قرار دهد. شما می توانید این انگل ها را به راحتی ببلعید بدون اینکه متوجه شوید.

پس از خوردن این کرمک ها از طریق دستگاه گوارش عبور کرده و تخم های خود را در چین های پوستی نزدیک مقعد قرار می دهند که این کار باعث سوزش یا خارش شدید در اطراف مقعد می شود.

برخی از افراد هیچ علائمی را تجربه نمی کنند، اما در نظر داشته باشید اگر شما یا یکی از عزیزانتان در خانه به عفونت کرمک مبتلا شدید باید همه اعضای خانواده تحت درمان قرار بگیرند.

آیا درمان های خانگی برای عفونت کرمک وجود دارد؟
اگرچه درمان های خانگی برای کرمک وجود دارد، اما این روش ها خط مقدم درمان محسوب نمی شوند زیرا عمل از این روش ها حمایت نمی کند. در نظر داشته باشید یک راهکار موثر برای یک نفر ممکن است برای شخص دیگری موثر واقع نشود، همچنین دقت کنید در صورت ابتلا به آلرژی باید هنگام استفاده از درمان داروهای خانگی مراقب باشید.

اگر نگران واکنش احتمالی خود هستید باید قبل از استفاده از آن در ناحیه آسیب آن را روی یک تکه کوچک پوست خود آزمایش کنید. به گزارش هلث لاین، در اینجا چند داروی خانگی وجود دارد که برای درمان عفونت کرمک استفاده می شود:

سیر خام
سیر تخم های کرمک را از بین می برد و از تخمگذاری بیشتر آنها جلوگیری می کند، بنابراین می توانید آن را در مقادیر کم مصرف کرده یا مانند محلول بصورت موضعی استفاده کنید. اگر می خواهید سیر را بخورید یک حبه را خرد کرده و آن را درون مایه ماکارونی مخلوط کرده یا روی نان بپاشی، همچنین می توانید سیر را خالی بخورید.

برای تهیه یک داروی مسکن چند حبه سیر را خرد کرده و آنها را به صورت خمیر خرد کنید. خمیر سیر را با مقدار کمی وازلین یا روغن پایه دیگر مخلوط کنید. یک پنبه تمیز را به مخلوط آغشته کرده و آن را به مقعد خود بمالید. در صورت داشتن پوست حساس، احساس سوزش در ناحیه یا ترک خوردگی پوست، بواسیر یا التهاب در ناحیه از آن استفاده نکنید.

روغن نارگیل
خواص ضدباکتری و ضدویروسی نارگیل ممکن است به رفع عفونت کرمک کمک کند. این روش درمانی نیاز به یک رویکرد دو مرحله ای دارد یعنی هر روز صبح یک قاشق چای خوری روغن نارگیل خالص را قورت دهید و قبل از خواب مقدار کمی روغن نارگیل را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

هویج خام
خوردن یک فنجان هویج خرد شده و خام ۲ بار در روز به بدن برای دفع کرمک ها از طریق روده کمک می کند. این بدان دلیل است که هویج غنی از فیبر هضم غذا را بهبود می بخشد و حرکات روده را تقویت می کند.

چه موقع به دکتر مراجعه کنید؟
اگر فکر می کنید خودتان یا یکی از اعضای خانواده به عفونت کرمک مبتلا شده اید باید از درمان های خانگی صرف نظر کنید و بلافاصله به دنبال دریافت کمک های پزشکی باشید. کرمک بیماری مسری است و به تاخیر انداختن روند درمانی آن اطرافیان را در معرض خطر قرار می دهد.

در صورت تمایل برای استفاده از درمان های خانگی در صورت بروز یکی از موارد زیر باید به سرعت درمان را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید:
تداوم علائم همچنان
تجربه گرفتگی معده
مشاهده خون در ادرار یا مدفوع
پزشک با تشخیص علت بروز کرمک می تواند به شما بگوید آیا کرمک و عفونت از بین رفته اند یا خیر.
کرمک ها به طور معمول چگونه درمان می شوند؟
پیرانتل پاموآت در اکثر روش های درمانی ضدکرم بدون نسخه برای کرمک استفاده می شود که شامل پیرانتل است. داروهای تجویز شده نیز در دسترس هستند که پزشک ممکن است برای کمک به شما در پاک سازی عفونت ۲ دوز داروی مبندازول یا آلبندازول تجویز کند. دوز دوم دارو به طور معمول دو هفته پس از دوز اول تجویز می شود، همچنین باید نکات زیر را برای رعایت بهداشت شخصی و مراقبت در خانه رعایت کنید:
دستان خود را به طور مرتب بشویید.
ناخن های خود را کوتاه نگه دارید و از جویدن ناخن خودداری کنید.
لباس زیر تنگ بپوشید.
لباس زیر خود را هر روز با آب گرم بشویید.
لباس خواب خود را به طور مرتب عوض کنید.
کف ها را در تمام فضاهای زندگی تمیز یا وکیوم کنید.
همه ملافه ها و روبالشی ها را با آب گرم بشویید.

چشم انداز
در صورت استفاده از داروی خانگی اگر علائم طی چند روز فروکش نکرده باشد باید به پزشک مراجعه کنید. اگر تصور می کنید عفونت از بین رفته باز باید برای اطمینان خاطر با پزشک خود در ارتباط باشید می کنید زیرا این بیماری مسری است. در صورت استفاده از داروهای بدون نسخه علائم به احتمال زیاد ظرف ۳ روز از نخستین دوز کاهش می یابد.

این عفونت تا ۳ هفته بعد هنوز مسری تلقی می شود. دلیل این امر آنست که تخم های تخمگذاری شده می توانند باعث گسترش عفونت شوند. برای خلاص شدن از شر کرمک ها باید داروهای خود را به درستی و به طور مداوم مصرف کنید.

نکاتی برای پیشگیری از کرمک
شستشوی مکرر دست با صابون و آب گرم بهترین راه برای جلوگیری از بروز عفونت مجدد است. همیشه باید دستان خود را بشویید:
بعد از استفاده از حمام
پس از تعویض پوشک
قبل از غذا خوردن
قبل از لمس دهان
همچنین باید ناخن های خود را کوتاه نگه دارید زیرا تخم های کرمک می توانند زیر ناخن ها گیر بیفتند. اگر دستان شما به درستی شسته نشوند تخم های کرمک ها احتمال می رود توسط فرد خورده شوند، بنابراین کوتاه نگه داشتن ناخن ها به جلوگیری از این امر کمک می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + 10 =